Le-dig

Igår när jag bara hade några hundra meter kvar till stationen så blev det punka på framdäcket. alltså grejt! Jag skulle vara långdag i stockholm för att vi skulle kolla på film osv. Men då har man liksom världens bästa pojkvän som fraktar dit annan cykel och tar hem den med punka under tiden jag är på jobbet. Alltså mer än guld värt när man kommer till Uppsala vid 22.05 och helst bara vill hem fort.
kärlek. vad gör man för att "betala tillbaka" liksom.
 
Detta är alltså min cykel som jag haft ute i Tuna. den är direkt värdelös och man gör av med så sjukt mycket energi utan att komma så mycket framåt. men i sånna här lägen är den allt. 
 

Filmen vi såg hette Wild tales. En sån där feel-good film som vunnit oscars och grejer. Eller feel good och feel good, den fick en att tänka efter lite. vad är det som är väsentligt här i livet egentligen. Vad ska man brusa upp över och vad är onödigt.
 
 
apropå det så blev jag lite less idag. eller bägaren rann över idag rättare sagt. Flera gånger den här veckan har jag mött folks lathet. Ofta är det där i som det grundar sig. Folk äter dåligt och vill inte ändra sig för att de inte orkar tycka om nyttiga saker. Det som jag tog upp som stör mig mest är att "vanligt" folk är så snabba på att visa vad de tycker är okej och inte okej. Man kan tydligen se för hälsosam ut beroende på vilka kläder man har. Några jag vet går på diet som åt sin matlåda på tunnelbanan fick suckar och värsta blickarna av en överviktig mor med sina barn.
Hur ofta får man inte höra att man är tråkig för att man tackar nej till glass och kakor, att man "bara lever en gång". Ja men ta hand om dig själv då under den lilla tiden då för f*n. Det är "för stort" fokus på träning och hälsa, det var bättre förr. när då? när man var för dum och okunnig för att förstå att fika varje dag både är dåligt för tänderna och vikten? Allra mest stör det mig att det bara är åt ett håll. Även om fitnessfolk tycker synd om människor som måste äta något sött varje dag för att dämpa sötsuget så säger inte denne något om det. De tvingar inte med sig folk in på gymet som inte vill, trycker inte ner nosen i någons matlåda för att se "vad du har där då, pan pizza igen jaha jaha". tvingar inte någon att vara nykter på en fest eller häller i alkohol i någon heller för den delen.
Jag vet så många som hakar upp sig på "träningshetsen", de är trötta på folks uppdateringar om träning, hur de äter nyttigt osv. men varför då egentligen? jag har mina teorier om varför. Men själva grejen är att det är åt andra hållet med. JAG är sjukt less på alla som stör sig, som menar på att det finns "för mycket" "för hälsosam" "för mycket" "för överdriven". 
 
 
Idag har jag haft en hemmadag, än så länge är det fortfarande 80 % som gäller, förhoppningsvis blir det mer strax. Det har varit som min lördag för på lördag ska jag jobba på högskoleprovet nämligen.
Iallafall har jag haft en så sjukt produktiv dag. Har städat, betalat räkningar, kontaktat actic gällande mitt kort som strular, tränat, lagat mat osv.
Men jag har även försökt sätta mig in i min nya dator, Fridan har nämligen fått sig en mac till kontoret. alltså whaaaat!? fy tusan så jag har fått googla snabbkommandon. Vad är grejen liksom. att det ska vara så svårt. men man kommer väl in i det I guess.
 
 
har även övat på att posera lite och gå i klackar.
 
 
Det börjar se bättre och bättre ut. Ska bli spännande och se om vågen gått åt rätt håll den här veckan. man känner mest resultat. allt underhudsfett försvinner sakta men säkert, precis som det ska men jag blir ändå så förvånad över att det går så fort. man får liksom inte tag på magen längre när man nyper tag och jag står upp. Igår på jobbet nämnde något att det syns i ansiktet. alltså ja snälla, låt mina kinder och dubbelhaka försvinna. 
Det är också roligt att träna nu, se hur ådror och muskler syns mer under själva passet, love it.
 
Är så glad och tacksam över allting. Min fina Simpis som gör så mycket för mig och hjälper mig allt från matfix till kortknäppning inför veckoupdates.
För mitt jobb som jag bara kommer mer och mer in i, trivs på och gillar alla människor där så mycket.
För att jag får tillhöra Team JF athletes. Är så sjukt tacksam och känner mig i trygga händer. Även om dietmaten är himla enformig och tråkig och gör att min matlust försvinner så vet jag att det kommer att gynna mig i längden. man kan inte ha kakan och äta den. därför stänger jag kakburkslocket i några månader till för att ta fram en grym fysik a la Jonathan. Bara att glida in på hans atleter @johannatrulsson @josefinkrondahl @matanovic @luuuq94 på instagram. alltså fyfan så bra dom är. jag längtar själv tills det kommer att börja forma sig mer för mig.
även att jag får blogga för UNT. att mötas av de här sidorna liksom, himla trevligt är det.
 
 
 

Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen