Gott nytt år

Vi sitter vid pool området, nersjunkna i varsin stol och har hittat lä. Underbart när solen värmer vid 17.30 och det fortfarande är ljust i kontrast med hemma just nu. Vi har också sällskap av varsin glass, en kopp kaffe och ett halvt wienerbröd i var. Det är ironiskt nog min första pinn-glass för i år, köpte ju en kulglass i somras, annars har det varit mest add.icecream. Mer glass nästa år, helt klart.

Idag har varit en riktigt spännande dag, jag började med en riktigt skön och lugn morgonjogg längs stranden. Det är som att mina insida lår säger ifrån vid löpning just nu så det blir inga flåsiga konditionspass just nu, mest feel-good-löpning. Väl hemma efter dusch väntade frukostbuffé och sen beach buggies. Små bilar som man kan åka i sanden med som vi tog över till västra sidan av ön och El Cotillo. En utflykt på fyra timmar som var riktigt härlig. Såg ut som riktiga araber när vi var inklädda i tjocka kläder, sjalar och solglasögon mot all sand och blåst.

Det är härligt att se hur någon kan bli så nöjd och glad över att få köra några skruttiga bilar. Simon alltså. Han fullkomligt älskar det. Vi stannade flera gånger och fick se bland annat inaktiva vulkaner och massor av vågsurfare och fina stränder. Väl hemma på hotellet efter 14 har vi chillat vid poolen och Simon badade för första gången, då förstår ni hur kallt det är i vattnet när inte ens han badar.

Vi ska nu ladda på hotellrummet för att sedan avnjuta en trerättersmiddag på en restaurang. Jag måste nog pausa med en powernap först, så trött av mig på kvällarna. Vi gick och pratade om det här, vad vi skulle ha gjort idag om vi inte varit här. Ingen av oss hade något bra svar mer än att vi är glada över att slippa jaga någon fest.

Sista dagen på 2016 och jag mår sådär faktiskt. Jag försöker acceptera att det är okej att inte vara superglad hela tiden, allra helst inte just nu. Tänker tusen tankar plus att det är flera saker som spelar in i min nedstämdhet. Jag ångrar som vanligt ingenting från det gångna året - man kan ju bara ångra saker man inte gjort! Jag har däremot trampat på flera minor det här året, som de lett till mycket lärdomar. Tyvärr kanske för många på samma gång vilket lett till den aktuella situationen men jag ser allt som lärdomar som sagt. Som vanligt är det härligt att bli äldre och visare, att lära känna sig själv mer och sina gränser.
Jag vet hur jag vill gå in i 2017, det mesta som bör förändras är inombords och inte kroppsliga ytliga saker, sånt sysslar ju inte jag med. För är man missnöjd med något sådant behöver man inte ett nytt år för att ta tag i det anser jag.
Jag ser med nyfikenhet fram emot 2017, snarare än spänning. Eller kanske både och föresten.
En större resumé med alla positiva grejer som hänt under året kommer om några dagar, det är ju massor jag hunnit med även detta år, fantastiskt så mycket man hinner alltså.
Så ett Gott nytt år på er nu kära läsare, så ses vi på andra sidan!

Sandbank

Gårdagen var riktigt fin här i paradiset den med. Började med ett chins/dips/magepass med support från Simpan. Alltså han är fortfarande rasslig och var mest med på gymmet som påhejjare. Efter frullen hängde vi på balkongen igen då det är någorlunda lä där på förmiddagarna. Innan lunch väntade massagebehandling, eller aa blev mer en spabehandling men beröring är allt bra fint, allra helst med olja. Oxytocinet flödade. Efter massagen fick vi bada jaccuzzi och bastu så det var riktigt nice det med.

Efter lunch började vi vandra mot sanddynerna som ligger nästgård corallejo där vi bor. Där är vågorna superhöga och alla surfare samlas. Var helt galet blåsigt där och är väl alltid det för de hade liksom byggt vindskydd av lavastenar, kryllade av dessa vindskydd. Inget var ledigt för oss så vi knatade faktiskt tillbaka mot stan där det var mer lä, hittade ett riktigt skönt häng med trubadur och allt. Vi blev där tills solen gått ner en bra bit, då hem för att duscha av all sand och sen middag.
Blev både invigning av målarboken och lite kortspel. Nu läsa ännumer i min sjukt spännande deckare som jag köpt. Vi struntar i att öva på att vara ute på kvällarna eller iallafall uppe sent, tar smällen imorn när sjukt många koppar kaffe kommer att krävas.

Nu morgonlöpning, frulle och beachbuggies

Dag 2 (läs 3) i paradiset

Tredje gången gillt nu, med inlägg alltså. När Wi-fit är såhär svajigt och blogg.se ganska dåligt från sin sida när det kommer till mobil version så kan tydligen inlägg försvinna bort av sig självt.

Men jag försöker igen, vill berätta om gårdagen som var riktigt bra. Vi började morgonen med ett bröst/axelpass. Så kul att gymma ihop med Simon igen. Efter frukostbuffén gick vi ner till hamnen där en taxibåt väntade för att ta oss över till ön Lobos. Det är en liten ö ca 15 min från fastland som har flera fina vandringsleder samt en inaktiv vulkan man kan bestiga. Igår var det dock så höga vågor att många av båtarna inte lämnade fastlandet. Det var en av de läskigaste resor jag gjort. Väl framme var jag helt slut och blöt, och inga flytvästar fick vi heller.
Vi började såklart med att bestiga vulkanen. Så coolt, jobbigt och bedårande utsikt. Halelulja.
På den lilla ön finns bara en familjeägd restaurang, de har bara öppet när de känner för det, som mycket annat här i Spanien, så den var såklart stängd igår. Vi stod där utan lunch och fick ringa efter taxibåt igen. Avnjöt en mycket god paella väl i hamn efter skräcktur nr 2.
Sen strosade vi runt längs stranden, kikade på vindsurfare och hittade ett litet ställe i lä.
Vi var helt slut på kvällen av allt vandrande, som vanligt skramlar vi ihop långt över 20 000 steg per dag under våra dagar här.
Efter buffé med asiatisk touch, allt från biffgryta till sushi, fokuserade jag på att få ihop mitt årliga nyårsinlägg, simon på att bli frisk. Han blir alltid sjuk när han åker utomlands, nån typ av förkylning. Med det här Wi-fit tar allt låååång tid och jag är glad att jag börjar i tid, men får nog slutföra sen på hemmaplan. Det är som vanligt intressant att ta del av hela årets inlägg i ett svep för att återblicka och minnas allt man hunnit göra.

Nu idag blåser det mer igen, höll inte på att komma framåt på morgonPWn. Vi satt på balkongen och solade innan lunch och innan vi spelade lite tennis nu. Sjukt svårt när det blåser, men roligt som vanligt. Nu lite poolhäng.