Gott nytt år



Vi sitter vid pool området, nersjunkna i varsin stol och har hittat lä. Underbart när solen värmer vid 17.30 och det fortfarande är ljust i kontrast med hemma just nu. Vi har också sällskap av varsin glass, en kopp kaffe och ett halvt wienerbröd i var. Det är ironiskt nog min första pinn-glass för i år, köpte ju en kulglass i somras, annars har det varit mest add.icecream. Mer glass nästa år, helt klart.

Idag har varit en riktigt spännande dag, jag började med en riktigt skön och lugn morgonjogg längs stranden. Det är som att mina insida lår säger ifrån vid löpning just nu så det blir inga flåsiga konditionspass just nu, mest feel-good-löpning. Väl hemma efter dusch väntade frukostbuffé och sen beach buggies. Små bilar som man kan åka i sanden med som vi tog över till västra sidan av ön och El Cotillo. En utflykt på fyra timmar som var riktigt härlig. Såg ut som riktiga araber när vi var inklädda i tjocka kläder, sjalar och solglasögon mot all sand och blåst.

Det är härligt att se hur någon kan bli så nöjd och glad över att få köra några skruttiga bilar. Simon alltså. Han fullkomligt älskar det. Vi stannade flera gånger och fick se bland annat inaktiva vulkaner och massor av vågsurfare och fina stränder. Väl hemma på hotellet efter 14 har vi chillat vid poolen och Simon badade för första gången, då förstår ni hur kallt det är i vattnet när inte ens han badar.

Vi ska nu ladda på hotellrummet för att sedan avnjuta en trerättersmiddag på en restaurang. Jag måste nog pausa med en powernap först, så trött av mig på kvällarna. Vi gick och pratade om det här, vad vi skulle ha gjort idag om vi inte varit här. Ingen av oss hade något bra svar mer än att vi är glada över att slippa jaga någon fest.

Sista dagen på 2016 och jag mår sådär faktiskt. Jag försöker acceptera att det är okej att inte vara superglad hela tiden, allra helst inte just nu. Tänker tusen tankar plus att det är flera saker som spelar in i min nedstämdhet. Jag ångrar som vanligt ingenting från det gångna året - man kan ju bara ångra saker man inte gjort! Jag har däremot trampat på flera minor det här året, som de lett till mycket lärdomar. Tyvärr kanske för många på samma gång vilket lett till den aktuella situationen men jag ser allt som lärdomar som sagt. Som vanligt är det härligt att bli äldre och visare, att lära känna sig själv mer och sina gränser.
Jag vet hur jag vill gå in i 2017, det mesta som bör förändras är inombords och inte kroppsliga ytliga saker, sånt sysslar ju inte jag med. För är man missnöjd med något sådant behöver man inte ett nytt år för att ta tag i det anser jag.
Jag ser med nyfikenhet fram emot 2017, snarare än spänning. Eller kanske både och föresten. 
En större resumé med alla positiva grejer som hänt under året kommer om några dagar, det är ju massor jag hunnit med även detta år, fantastiskt så mycket man hinner alltså. 
Så ett Gott nytt år på er nu kära läsare, så ses vi på andra sidan!

Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen