Mat- och fitnesshelg

Alltså Gud så jag gillar min nya telefon. Batteri, kamera - ja det mesta är bättre på den. Var verkligen dax för en ny då min lade av så fort det är lite kallt ute. Blir så när man ärver en av någon på jobbet antar jag.

Den här helgen har gått helt galet fort och vi har som vanligt maxat den.
I fredags var det supermysigt att träffa stora delar av släkten på Furuviks brygga för julbord och fira mormor 80 år. Premiär för julbord för i år och det var bra. Det som de är mest kända för är oxfilé, hollandaiesås och konjakssås. Minns det från tiden jag jobbade där, lika gott nu som då.

Efter bordet var det bara att fara hemåt då fitnessfestivalen väntade igår. Hann med en löptur plus TABATA typ efteråt.
Sen var det festival och mässa för hela slanten och hela dagen. Vi hann kika litegrann på prisutdelningen av bodyfitnessen då schemat verkade ha ändras helt. Jag fick uppfattningen om att det är färre som tävlar nu, jag menar 4 i korta klassen är ju helt galet lite. Men var trevligt att få känna doften av tävlingsfärg, få se lite poser och muskler. Det där är verkligen årets event för någon som tycker om hälsa, träning och fitness. Jag var med i en tävling där man skulle sitta i jägarvila, klarade bara 5 min så jag är besviken och jädrar så mycket mjölksyra man får och så länge det stannar.
Simon provade på Atlasstenar och även OK. Jag med och lyckades gå med 150 kg, alltså tre ggr min kroppsvikt och killarna där var imponerade då de menade att de som tränar på den vikten ofta väger 10 kg eller mer än mig.
Simon körde också Monkey bar på tid, men vi lyckades inte kamma hem något särskilt pris så, mest kul att få känna lite pump.

Syrran hittar på tomten aka Josef Eriksson som hon vill bänkpressa med

Helt slut i fötter av gång, i huvudet av alla dunkande musik begav vi oss hemåt efter en föreläsning med Kalle Zackari Wahlström som avslut, mot Supreme burger i Solna som var helt sjukt bra med sötpotatispommes, mums.

Idag har vi fortsatt julpyntat, adventsstädat, lagat matlådor och även varit iväg lääänge på visning i Lindbacken av både radhus och tomter för husbygge. Lindbacken är verkligen ett område jag skulle vilja bo i, det är så fint och bra, ligger bra till.
Har även hunnit med HIT-pass med Simon. Det var jobbigt men kul, Simon häll på dö lite då han Inte tränar kondis nu när fotbollen är off. Kondition är verkligen en färskvara och en av anledningarna till att jag prioriterar det några gånger i veckan, jag kan inte stå ut med tanken av att bli flådig av vardagssaker som att gå i en backe eller trappa.

Nu ladda upp för kommande vecka som innehåller nya fransar (tack och lov, Fredrika har varit sjukskriven på grund av bruten arm typ), är galet glad över att hon är tillbaka nu. Även andra viktiga och intressanta saker som jag längtar till.

Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen