Gotland dag 1 och 2

Ääääntligen kom sommaren i och med att vi landade på Gotland. Eller aa svensk sommar då för alla de gånger vi ätit ute så har jag bannemej suttit med filt för att det är så kallt.
Vi flög hit igår och landade redan vid lunch. Känns därför som att vi hann med supermycket redan igår.
Det blåser rätt mycket här så man blir sjukt trött i huvudet av det men annars har vi haft strålande sol typ hela tiden.

Efter lunch, promenad och fix av gymkort på gym1, häng på balkongen, promenad nere vid vattnet och tidig middag följde vi med mammi på någon hokuspokus måncermoni hon ville på, helt klart något udda och kanske inget jag kommer att göra igen. Fördelen var att vi fick se en riktigt fin solnedgång.

Imorse var det tidig uppstigning för träning på Gym1, blev rygg plus cardio.

Snyggface, bjuder på det. Ett måste för mig att prova då jag hört om det av tränande folk som hänger på Gotland. Var verkligen supermysigt och mycket bra, användbara maskiner och andra vikter.
Eftersom att vi bor på vandrarhem får man äta sin egna frukost om man inte vill betala frukostbuffé, toppen för mig då jag saknat min frukostgröt senaste veckan. Toppade med jordgubbar idag.

Sen styrde vi kosan mot hyrbil och Fårö. För en gångs skull låg familjen ett steg före alla andra och vi kom på färjan fort, hann beställa crepes innan alla andra för vi var på besök på kutans bensin, supercoolt ställe på Fårö både rekommenderat av kära Karin (dietist jag känner) plus biluthyrarna. Tänk er en amerikansk nerlagd mack så är ni i hamn. Med galetter/crepes med både matiga, goda eller söta fyllningar. Gjorda på bovetemjöl så att de blev glutenfria (Wii happy Fridan) och riktigt mättande så att man står sig.

Jag tog en med skinka, potatis, ägg och chevre. Mums fillibabba.
Här frös vi inte under måltiden kan kag säga, snarare tvärtom.

Sen väntade Rauker. Vi åkte till dem som ligger på Långhammars.
Så himla fint och speciellt.

Vi for även förbi Sudersand som jag inte har nå kort ifrån men typ världens längsta strand med hur din sand som helst. Café/bar på stranden, volleyballplan.. Typ som brämmen/rullsand fast ändå lite bättre.
Efter det tog vi färjan tillbaka och svängde runt blå lagunen som det varit så mycket snack om - ett kalkbrott med turkost vatten.

Visst det var riktigt fint men blåste satan och fanns ingen riktig stans att ligga. Det var ungefär här vi började bli energilösa, trötta och få frossa. Haha no good combo om du heter Lundin/Harju.
Vi styrde kosan tillbaka mot Visby och LEVA kungslador - ett ställe jag hört om från flera håll. Ett ställe en Kostvetare blir helt lyrisk över då det finns massor av gott ekologiskt käk. Riktiga smaker, lätta fräscha sallader, smakrika röror. Jag blev som i extas.

Man bara vill stödja det här. Vi åt grillbuffen där vilken var himmelskt god och bra. Bara lite kallt då vi dels hade frossa men även för att kyligare vindar kommit in till Visby.

Tallrik nr 1. Precis som jag vill ha det. Mycket god och bra mat så att man orkar röra på sig senare. Imorgon väntar cykelutflykt nämligen.

Nu är vi helt slut som artist. Jisses alltså, känns som att man har en stålmask för ansiktet för att solen tagit så bra.
Är glad över att hyrbilen hållit hela vägen, ett tips för någon som åker hit med flyg eller utan bil bara helt enkelt. Kostar 420 kr typ. Bensin en hel dag gick på 200 kr för oss.
En liten Skoda som gick enkelt förutom att den var utan styrservo så Fridan, som fick agera chaufför, har rattat livet ur mina stackars armar. Kommer bergis ha träningsvärk imorgon. Haha

Har haft en underbar dag idag. Nu väntar bok och sängmys, ja vi är ett trött gäng..

I väntan på transfer

Sitter just nu i hotellets lobby för att vänta in taxi shuttle till flygplats. Simon har lite blyinfattad luva men har ändå varit tapper och följt med mig på promenad åt sista hållet vi inte gått så mycket åt men som jag sprungit morgonjoggen mot och varit nyfiken på.

Det här torget innehåller nå statyer med "de sju hjältarna" tror jag att det var. Hela Budapest är fyllt av statyer och gamla byggnader.

På väg hem stannade vi till för att äta lunch och en sak är säker, de snålar inte på portioner i Budapest, tur att Simpan är med och kan hjälpa till att äta upp.

Idag gick det dock trögt för han inte är helt kry, typiskt honom att alltid tajma det med flygdag.
Liksom allt annat är även ölen billig här nere så igår blev det rätt mycket för grabbarna.
Jag var hemma och pausade/vilade någon timme efter alla aktiviteter igår innan jag mötte upp dem för käk medans de istället hängde nere på stan och drack öl. Vi åt iallafall på en irländsk pub och beställde in en riktigt höjdartallrik fylld med allt möjligt kött.

Satt som ett smäck efter lång promenad till gym - Culter Gold som ligger lite off (typ 5 km). Men fy bubblan så bra det var, precis som coach Jonathan sagt.
Riktig Vegas-känsla och även där seriöst tränande folk.

Där finns Hoist maskiner som helt enkelt är riktigt bra när det kommer till kontakt med musklerna. Det är som att man lyfter sin egna kroppsvikt också.

Blev ben och mage för mig. Riktigt fräscha omklädningsrum, bra AC, grymma maskiner. Sånt här önskas verkligen i Uppsala.

Efter det knatade vi till Saluhallarna för att kika in stället och äta lunch. Mycket folk vid stånden så vi valde en restaurang och vi åt grymt god gryta, ris och korv.
Helt ärligt så har jag ätit sjukt mycket ris under resan men det är så gott till grytorna här.

Maten som vi delade på, gott och fräscht.

Efter det väntade Termalbad som jag tyvärr inte har kort från men det var riktigt nice att bada i 38-gradigt vatten medans det regnade på en. De sista dagarna har inte erbjudit fint väder utan temperaturer mer likt Sveriges sommar.
Efter det Pausade jag som sagt på hotellrummet. Det är fasen jobbigt att gå så mycket, vi har snittat 1,5 mil per dag. Och hungrig blir man också, hehe.
Tur att Fridan typ varje dag ätit mellis som det här nedan:

Questbar och ett äpple.

Två dagar på arenan

Har upplevt kontrasternas kontraster i väderväg.
Igår var vi på arenan i 43 graders värme, det var jobbigt bara att andas kan jag säga. Mellan loppen gick vi hela tiden ner i öl- och dryckestälten för att få skugga, men där inne var det så varmt att kroppen ständigt var klibbig, vet inte hur många flaskor med vatten som jag sänkte. Det var sådär varmt att man inte kan tänka på annat än att dricka, kissa och äta typ. Gårdagen var rätt trist vill jag tillägga för någon som inte är motorintresserad.
Det var mest kval och träning vilket innebär minimalt med spänning men simon var nöjd och det här var hans present så.

Jag hade som sagt skyddat mig med både solskyddsfaktor och hatt, sprang dock mest runt i shorts och bikini.

På kvällen väl hemma på hotellet kom världens regnskur med hagel lika stora som tuggummin. Jag blev lite orolig eftersom vi skulle ut på båt på kvällen med fyra-rätters middag.

Lyxade till det med lite choklad som eftermiddagssnacks, den där tobleronen är awesome. Får också erkänna att min svaghet för daim är tillbaka, tar jag en så måste jag ha mer.

Middagen på båten var fantastisk.

Vi åkte med Sven och Emil.

Förrätt: vitlöksräkor

Rätt 2: någon klar soppa

Varmrätt: ankbröstfilé med plommon/rödvinssås, rostad potatis, morötter.

Dessert: pannacotta med havreflarn och sylt.

Så himla mysigt att glida runt på floden, få en uppfattning om vart allt ligger och se allt på kvällen upplyst. Maten var god också personalen trevliga.

Imorse startade jag dagen likt igår - morgonlöpning. Hittade på en park både igår och idag och det är så underbart att kunna löpa i shorts utan att frysa.

Idag borde jag dock ha anat oråd då det var riktigt svalt på löpturen. Lika så på vägen till Sven och Emils hotell, vi har gått dit två dagar för att äta frukost då våran buffé suger så mycket. Men det var iallafall kyligt och blåsigt men inte tänkte jag på att ta tröja eller så eftersom vi hållit på att svettas ihjäl dagen före.
Vindarna hade vänt, idag blåste det satan vid Hungaro ring och graderna hade krupit ner under 20. Såhär såg vi ut när vi satt på läktaren.

Alltså fryslorten Frida hade endast med sig ett nätigt linne och korta shorts. Visste inte vart jag skulle ta vägen för att det var så kallt.
Men så närmade sig det riktiga loppet vid 14, innan ville grabbarna kolla på allt annat, så började solen kika fram.

Trodde aldrig att jag skulle tycka att det var så kul som det var. Två timmar gick så fort och allt var så spännande, hände massor av saker under loppet med avåkningar, punktering osv. även speakern sa att det var det bästa loppet på säsongen.
Och det blev så varmt och skönt, kolla taxikön när vi skulle hem.

Vi var ut och åt nötgryta med ris och även lite gulaschsoppa.

Sen mötte vi upp Sven och Emil för att kolla in New York Café som är så känt. Mäktigt café må jag säga.

Det blev en kopp te för min del. Jobbigast med dagen efter cheatday är att suget är så stort efter skit. Tur att jag har lite protein bites att trycka i mig till kvällsmål nu iallafall.

Har haft två superdagar Och mer spännande saker väntar imorgon. Simon uttryckte sig så som att "det här var det roligaste han varit på" så det måste ju vara ett betyg nog. Jag tycker mycket om Budapest som stad, den är så fin och bra. Enda som är synd är tillgången på badmöjlighet.