Vila nu!

Lättare sagt än gjort när man är en rastlös själ. Även en person som mycket lätt återhämtar sig, åtminstone när det kommer till träning och så, och därför stundvis känner sig fit for fight. Och jag GÖR det, tar det lugnt alltså, believe me.
Denna eftermiddag har jag pysslat ihop tre stycken smällkarameller samt kollat på animal planet. Det är galet vad just djur kan få en lugn och harmonisk.
 
 
Jag har även kommit till den punkt när tid finns till att kolla på film, eller okej, jag har kommit till den punkt när jag försöker få mig själv att göra just en enda sak i en timme eller två. sjukt svårt för mig faktiskt. Det är också jobbigt att ständigt känna efter och känna känslor som orkeslöshet, värme, trötthet, kraftlöshet - Sådant jag inte brukar känna. I onsdags kollade jag på en riktigt fin kärleksfilm - The choice, och snor och tårar var ett faktum. Riktigt skönt faktiskt då det var längesen jag var riktigt ledsen, tillslut blir det som att min bägare svämmar över och jag måste få gråta.
 
 
Ni har inte sett min finiga nya lampa va? Äntligen har jag tagit mig för och köpt en ny taklampa till vardagsrummet. något jag stört mig på otroligt länge men den jag vill ha kostar flera tusen så det har inte riktigt varit godkänt av Simon. Men så hittade jag denna kärlek, kostsam även den då, på mio och slog till.
 
 
Då vi vet att vi inte kommer att bo kvar här forever, känns det så omotiverat att köpa nytt bord, vardagsrumsbord, soffa osv. fast jag har sån himla lust med det. men just nu ingen plats liksom. Så medans får man köpa dessa små-pills-grejer och glädja sig över. Vet liksom precis hur jag vill att det ska se ut, det går bara inte just nu.
 
Även denna vecka har inneburit fina promenader i solsken. Det har verkligen varit kallt vissa dagar men då är det bara att klä på sig. Jag har även hittat ett nytt favoritpass på Actic - TABATA på morgonen vid 7 som kan bli riktigt jobbigt om man väljer att göra det till det. Det är en så mysig ledare och ett glatt gäng. 45 minuter, perfekt längd också. Och så är det så himla gott med frukost efteråt och så har man hela dagen framför sig. Hur bra.
 
Det ska dock bli helt underbart skönt att få komma till Fuerte ventura där dagarna kommer att vara så mycket längre än vad de är här. Att solen går ner redan vid 14.30 är verkligen så deprimerande. Det ska bli så mysigt att åka ensam med Simon för första gången på länge också. Något som också är helt galet skönt är att slippa planera nyårsafton - en riktig ångestgrej för mig vanligtvis. redan vid jul brukar man fundera över vad man egentligen ska göra, finns det ingen fest man vill gå på, kan man bjuda in sig själv, förväntningar förväntningar - prestationsångest om att gå på den där sjuuuukt bra nyårsfesten och ha "årets bästa kväll". Näj, det är så skönt att åter igen inte vara hemma på det här datumet - istället avnjuta en god trerättersmiddag med ett gott rödtjut och sedan kolla på fina fyrverkerier. 
 
Igår var det dax för julfest med jobbet. Var först lite nervös över att åka dit, ja men ni vet, sådär blyg man kan bli på två veckor som känns som två månader. Det är konstigt det där. Men väl där var allt precis som vanligt. herregud så jag tycker om mina arbetskamrater - really. Vi hade glöggmys, gick igenom året som gått, och sedan väntade julbord på radisson, huset mitt emot vårt kontor. Alltså maten var riktigt bra, lätt det godaste vörtbröd jag ätit någon gång. Då vi skulle ta tåg hem blev det inte allt för sent, men det tar ändå en stund innan man är hemma. Något jag känt av idag som är van med min skönhetssömn.
 
 
Jag får lov att erkänna det, man får inte riktigt samma fredagsfeeling numera. Alldeles strax kommer dock mammi och syrran på gomiddá och sen lite tvmys. Vi har gjort gremolatakyckling, ugnsrostad potatis, örtemulsion, tryffelaioli och tzatziki. 
Idag har jag och Simpan även hunnit med ett gemensamt benpass, något som inte sker allt för ofta numera. Uppskattar varje sekund, det är kul att träna ihop även om man inte hinner med det jämt.

Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen