Ledig vecka, sista veckan?

Dagarna går och det känns nästan som för snabbt alltså. Det är också sjukt kyligt ute nowadays. Man gör liksom det man måste som olika ärenden, med full mundering och alla möjliga vinterkläder man kan tänka sig, sen håller vi oss inomhus. Säga vad man vill om att vi är aktiva människor, men vi är väldigt bra på att bara vara också. Den här veckan har det gått galet mycket filmer också för alla på jullov antar jag då flera av dem riktar sig till barn.
 
Vi städade bort julen direkt det första vi gjorde när vi kommit hem. Det var rätt skönt också att faktiskt kunna tvätta upp alla kläder vi haft med oss utomlands och städa undan här hemma istället för att stressa till något jobb. Must say.
 
Gårdagen innebar försovning för det första, vi måste ha varit så vana med för många timmars sömn utomlands att vi försvo oss till klockan 9.15 igår fast jag ställt klockan. Anledningen till att man kan kalla det försovning är att jag hade en klipptid inbokad vid 10 nere på stan så det blev liiiite körigt kan man säga. Som tur är har jag världens bästa fästman (galet att få skriva det) som skottar fram bil ur stormen som var dagen innan och skjutsar ner mig så att jag hinner få i mig lite frulle innan. Så kul att få träffa kära Ida och få barret fixat som varit allt för tovigt på sistone. Självklart började vi prata om bröllopsuppsättningar, hon är mitt självklara val. Vi (Jag och Simon) har börjat känna av känslan om att ha bröllopet i år redan, skulle det vara möjligt att hinna spara osv. 
Jag har verkligen tiden nu till att kolla runt på lokaler, kyrkor, olika sätt på att ha mat och personal osv. och så kollar vi ringar såklart, alltså vilket hav alltså. Men börjar komma på vad jag nog vill ha nu. Vi ska ner på stan imorgon och kolla mer då också.
Men förlovnings vill jag ha en nätt med en större sten på, likt den symboliska ring jag fått nu fast i guld då såklart. Sen vill jag att bröllopsringen går ihop med den i form osv. men har flera små stenar på sig.
 
 
 
Jill och Stoffes fina ringar
 
 
Jag har också fått trolla en massa i köket igen. så underbart. Säga vad man vill om bufféer men det var himla gott att få äta sin mat igen också. Som kycklingfärsås med bönpasta eller bakad potatis med kalkonbaconröra eller kräftröra. Känns liksom som att jag velat kötta av hela min kropp sedan den där veckan, det blev verkligen mycket kött och det är jag inte van att äta. Alltså missförstå mig inte nu, det var väldigt gott. Vem gillar inte kött liksom. Men det känns inte helt ok i mitt hjärta att göra det flera dagar på raken, så är det bara.
 
 
Fitnessfrallor till mellis med kokt ägg på
 
 

Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen