Familjehelg

Sitter hemma i mammis soffa, nedsjunken. Vi kollar på tv, eller aa mest mamma, vi andra håller på med mobilerna. Men vi ligger som ormar i hög på varandra, bland det bästa jag vet. Att ha fysiskt kontakt av andra mer än Simon är otroligt viktigt för mig, kan även vara från djur. Eller aa det gäller väl alla egentligen.

På fredagskvällen var det jag som kirrade mestadelen av middagen för ovanlighetens skull, brukar ju oftast vara Simon annars. Sen passade vi på att chilla i soffan framför tv:n.
Än har jag inte förstått vad som väntar, det är ju helg nu och då är man hemma ändå. Men tid till eftertanke kommer ju att ske mer under veckan som kommer.
Vi åt supergod lax med ärthummus och rostade rotsaker.


Gårdagen innebar lite morgon

Gårdagen innebar lite lätt morgonträning på gymmet och sen 80-års kalas. Simons farmor fyllde och firade hemma hos Simons mamma med massor av favoriter. Det var en supermysig dag men jag blev slut bara av att äta och sen försöka sjunga när vi hade lite allsång på altanen.

Den största lärdomen igår var att min telefon bestämde sig för att ge upp och inte fungera på 10 timmar typ. Längsta tiden ever och man får en lite lätt stress av att inte vara kontaktbar. Det hela slutade i x antal samtal till Apple, tårar, omstart efter omstart och slutligen nollaställa hela luren. Tacka gudarna för att min telefon är en vecka gammal och därför icloudkopian ganska update. Men alltså vad händer liksom? Värst i detta är ju att alla inlogg till appar osv. Inte funkar helt. Bara att skaffa om BankID osv. Tur att man har tid nu.

idag jag vi knyckt gran, promenerat, kört HIT utomhus i sol och vackra snön, kollat Zrilles bandymatch och sen ätit födelsedagsmiddag för mammi som fyllde år igår. Tacos for the win.
Sen sova här och försöka insupa lite natur och ljus imorgon.

Dagens pass idag var så skönt, älskar känslan av att kunna göra det jobbigt utan redskap - bara med kroppens hjälp.

Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen