Dag 2 (läs 3) i paradiset



Tredje gången gillt nu, med inlägg alltså. När Wi-fit är såhär svajigt och blogg.se ganska dåligt från sin sida när det kommer till mobil version så kan tydligen inlägg försvinna bort av sig självt.

Men jag försöker igen, vill berätta om gårdagen som var riktigt bra. Vi började morgonen med ett bröst/axelpass. Så kul att gymma ihop med Simon igen. Efter frukostbuffén gick vi ner till hamnen där en taxibåt väntade för att ta oss över till ön Lobos. Det är en liten ö ca 15 min från fastland som har flera fina vandringsleder samt en inaktiv vulkan man kan bestiga. Igår var det dock så höga vågor att många av båtarna inte lämnade fastlandet. Det var en av de läskigaste resor jag gjort. Väl framme var jag helt slut och blöt, och inga flytvästar fick vi heller.
Vi började såklart med att bestiga vulkanen. Så coolt, jobbigt och bedårande utsikt. Halelulja.
På den lilla ön finns bara en familjeägd restaurang, de har bara öppet när de känner för det, som mycket annat här i Spanien, så den var såklart stängd igår. Vi stod där utan lunch och fick ringa efter taxibåt igen. Avnjöt en mycket god paella väl i hamn efter skräcktur nr 2. 
Sen strosade vi runt längs stranden, kikade på vindsurfare och hittade ett litet ställe i lä.
Vi var helt slut på kvällen av allt vandrande, som vanligt skramlar vi ihop långt över 20 000 steg per dag under våra dagar här. 
Efter buffé med asiatisk touch, allt från biffgryta till sushi, fokuserade jag på att få ihop mitt årliga nyårsinlägg, simon på att bli frisk. Han blir alltid sjuk när han åker utomlands, nån typ av förkylning. Med det här Wi-fit tar allt låååång tid och jag är glad att jag börjar i tid, men får nog slutföra sen på hemmaplan. Det är som vanligt intressant att ta del av hela årets inlägg i ett svep för att återblicka och minnas allt man hunnit göra.

Nu idag blåser det mer igen, höll inte på att komma framåt på morgonPWn. Vi satt på balkongen och solade innan lunch och innan vi spelade lite tennis nu. Sjukt svårt när det blåser, men roligt som vanligt. Nu lite poolhäng.

Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen