Slappsöndag

Japp idag har jag haft en sån där söndag många andra brukar ha, inte jag. En sån där man mestadels suttit på rumpan i soffan, är sjukt imponerad av mig själv.

En av de största anledningarna till att det ens går är faktiskt en ny serie jag hittat på SVT play som heter Skam. Tänkte börja kolla på det för någon dag sedan, men blev anti när de pratade norska. Men så menade syrran att jag verkligen borde ge det en chans, hon serie-proffs-fantasten. Sagt och gjort, fast direkt. Det är som att man kastas tillbaka till när man gick i sjuan-nian. Serien utspelar sig dock som att de börjat gymnasiet, men det är preeeecis som när vi gick på rotskär. Alla dessa fester med HB, vänner, småbråk som blev riktigt stora, utfrysning och hjärtekrossan. Alltså så så ledsen man varit. Helt underbar serie iallafall där varje avsnitt är ca 20 min långt och finns på SVT, Skam.

Håller på att öva bort känslan av att "man inte gjort något", "såsat bort en hel dag" när man gör just det här. Tar det lugnt i soffan. Det går sakta men säkert framåt. Får jag dock göra av med lite energi innan bara i form av promenad och gympass så går det hyfsat bra. Idag körde vi rygg på Actic. Tänk att marklyft och den typen av smärta vid tunga lyft och stigande puls kan vara så härlig.

Igår "firade" jag och Simon 4,5 år tillsammans, ja egentligen är det den 21:a. Men det är ju mitt i veckan så vi myste till det igår istället. Lagade en av Simons favvisar Tacogratäng och så kollade vi på animerad film. Filmen var dock svindålig så den behöver ni inte se. Sen blev det chips, dipp och müslitoppar.


Gårdagen innebar förutom träning och mysfrulle att vi gick på Gränby för de sista klapparna. Mammi kom ju in i fredags för att julhandla. Så nöjd över att allt är klart nu, såhär långt före. Nog första året på väääldigt länge. Är så tacksam över att inte behöva gå på Gränby något mer den här veckan, med tanke på hur mycket folk det varit senaste veckorna. Nu är det bara lite julbak och julmat som behöver fixas. Så måste vi ju packa också till utlandsresan.

Idag slängde jag ihop de här coffee whey protein bars som jag har recept på här på bloggen för ett väldigt långt tag sedan. De blev riktigt bra och goda.


Något annat som är lite skönt är att inte ha ett måste om att flera lådor behöver fixas till kommande vecka när nu tid finns till att laga mer i veckan. Jag gillar dock inte supermycket att laga mat varje dag - det är inte min melodi. Alltså även jag har lite fobi för vardagslagamat egentligen. Så vi fortsätter med flera portioner för varje rätt. Som idag när jag kokat 10 port risgrynsgröt. Så så simpelt och gott.

Nu lite mer Skam, kan inte låta bli.
Imorgon väntar TABATA och så ska jag passa på att hälsa på ute i Tuna, min gamla arbetsplats.

Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen