Inspirerad flera gånger om

Idag är verkligen en bra dag. andra dagar den här veckan har varit värre. men låt oss prata om dagen. Jag vet inte om det är mestadels det, men tror verkligen det. Katie, en tjej på jobbet som håller på att utbilda sig till instruktör höll i ett jobbigt fyspass med oss och nästan alla på företaget var med. det var så kul och jobbigt, svettigt och väldigt flåsigt. var som en ny människa efter det.
Vårt jobb flyter på och det är bara att kötta vidare i 2.5 vecka till minst.
Det andra som inspirerar mig är en konsulent som jobbar främst i mitt team just nu, han är som en skänk från ovan, verkligen. så så bra. och senior, han har fått mig att komma på att jag ska börja göra vettiga saker på vägen till jobbet, de gånger jag orkar alltså. men han själv har fått in en vana om att kolla filmer som rör det han sysslar med på jobbet - sådant som gör honom till en bättre utvecklare. det finns massor med texter eller filmer jag skulle vilja ta del av för att bli bättre på min profession. måste bara fundera ut något att paketera in i en ny vana.
Han har även fått mig att faktiskt börja smått, därför har jag ikväll satt igång lite med kodning av hemsida. Det kan vara små uppgifter att bocka av som att faktiskt bara ta reda på saker innan man börjar. han har fått mig inspirerad till att börja smått, allt är ett framsteg och måste inte ta timmar. faktiskt.
 
något annat jag provat idag är att meditera, kom av en slump in på en app som sysslar med just det. andningen. ni vet att jag märkt att jag mår bättre när jag tänker på den. Kanske kan även det bli en ny vana, perfekt när det bara tar några minuter.
 
Igår hade simon slängt ihop Emma Barremyrs recept på havreotto - eller aa vår version på det, hade mindre ost och matlagningssgrädde 4% i, blev tipptopp. Vi hade en snutt mögelost hemma i kylen, lika bra att använda upp det, blev himmelskt gott ihop med kyckling. my man kan han.
 
 
Imorgon väntar middag med Kikki och sedan konsert med Sofia Jannok, hon som joddlar. tänka sig att den här veckan ska jag på två konserter, kent på lördag också. det behöver jag.
 

Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen