Frisk som en nötkärna.. utvärtes

Jag vill försöka hålla en positiv ton här, inte tynga er med för mycket skit eller detaljer. Men det är många tankar som hinner passera min näthinna under dessa dagar. Det tar även tid att acceptera att något som att slänga ihop en gratäng, koka potatis, kimchi och ugnsbaka lax är något som ger en illamående och total trötthet - något som tidigare hände i en handvändning. Något som jag också provade i dag som jag inte gjort på över en vecka var attcykla till tåget, fy bubblan så drygt det r i motvind och regn. Jag tog tåg in till Stockholm och läkare som konstaterade att mina värden ser fin fina ut, förutom levervärdena som nog fått sig en skjuts från vårens tävlingar både till träningsdos och diet. Men annars är jag på utsidan frisk som en nötkärna. Så frustrerande på ett sätt då man stundvis känner sig som ett vrak och inte alls tipptopp. Tänk om man kunde mäta hjärntrötthet på flera sätt. 

Skriv inläggstext 

Idag är det lucia och jag firade med saffransgröt till frulle. Kören på tv:n sjöng otroligt fint men jag är liksom inte helt nöjd förrän jag fått se ett tåg live så vi begav oss ner till Brantingstorg i regn nu på kvällen där ett tåg kom och lussade. Det är så magiskt med de klara julfärgerna i rött, vitt, grönt och levande ljus, jag blir som trollbunden.

Idag var det även provsmak av min kimchi, den blev himla bra alltså, men lite fler dagar kan få gå och den kommer att bli ännu bättre. Jag fick rättika över och gjorde en supergod gratäng av lite slattar jag hade kvar i kyl. Ihop med ugnsbakad lax med asiatiska smaker blev det finfint.


Något annat jag sysslar med på dagarna är min nya hemsida. Jag har insett att koda från grunden kan leda till mer strul än kul, det är viktigt att jag inte sysslar ned sådant som stressar eller pressar. Därför blir version ett med hjälp av squarespace som även det är småpilligt men det blir så fiiiint. Skulle redan nu vilja släppa allt live. Men den som väntar på något gott.

Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen