proteinmellanmål

jag har en massa saker jag måste bli bättre på. att träna min rygg/bål om kvällarna samt stretcha mina ben tillexempel. fick sjukt ont i ryggen idag på föreläsningarna.
skulle även vilja använda mitt flourskölj och tandtråd om kvällarna men jag lägger mig jämt så sent att jag är så trött. skulle också vilja läsa mia Törnbloms bok "självkänsla nu" som står och väntar på mig i min bokhylla.
men nog med jag-är-så-dålig-feeling nu
var på boxpass på friskis med syrran igår. 90 minuter- kändes som 30. hur kul som helst att slåss ju, funderar på att börja på riktig boxning. Idag var det mitt älskade dans fuego pass. ny korregrafi så det är superkul. men trött som ett djur så nu blir det först lite stretch sen sängen.
men ni ska få ett litet klipp ur my best magazine - fitness!
Pigg med protein!
Drabbas du av eftermiddagsdippen, då du helst av allt vill lägga ner ansiktet på tangentbordet och sova en stund? hur botar du det? med något sött som höjer blodsockret? dags att tänka om. Forskare vid universitetet i Cambridge har visat att protein - inte kolhydrater - manar på hjärncellerna att hålla sig vakna. så innan du sträcker på dig efter läsken, bullen eller godiset, testa ett proteinrikt mellanmål istället.
oj nu blev det sådär sent igen.. :(

Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen