biiaatch

Jag är supernöjd med gårdagen. Flera av de människor jag tycker mycket om kom hem till oss för att fira in vår nya lya. Vi bjöd på Brasilianskinspirerad fördrink - en version av Caiprinha.
 
 
 
Medan buffén åts så stod FotbollsVM på, vi hade till och med matchat ballonger i de rätta färgerna.
Rätter vi bjöd på var dels några recept från muskelmatsboken - lite hälsosammare varianter på paj, danskt rågbröd med romröra toppad med kallrökt lax och matmuffins med oliver, fetaost och soltorkad tomat. Det fanns även färskpotatis toppad med matjesillsröra, sockerfri pizzasallad, fröknäcke, mozarellasallad och baconlindade dadlar. Det sistnämnda gick nog hem hos de flesta. Ungefär världens enklaste grej men så himla gott.
 
 
 
 
 
 
Vi fick massor av fina blommor och presenter, mycket gick i färgen lila konstigt nog..
 
 
 
 
även jättefina muggar, kaffe och plus bodytidning och flera vinflarror.
 
 
Idag har jag varit riktigt seg och otrevlig. Det var längesen jag hade en sån "ätardag" att jag hade ont i magen och igårkväll var jag och simon tvugna att ta en liten promenad för att "gå ner maten". Det är märkligt men jag påverkas helt klart av att äta mycket kolhydrater, allra helst snabba sådana. Det blir bevisat varje gång.
Vi började iallafall dagen med en riktig långpromenad runt Årsta, jag ville visa simon vart Chrilles faster bott tidigare och där vi sovit över mycket och har fina minnen från. det är lite kul hur mycket mindre allting är än vad man minns det som.
På väg hem hittade vi många fina platser. Salabacke kryllar av parker och mysiga vrår.
 
 
Jag och syrran har städat klart det sista i gamla lägenheten så imorgon lämnas nycklarna in.
Till middag åt jag och Simpan flygande jacob med kokosmjölk, cashewnötter och lime. En version ni helt klart måste prova om ni snöat in er på originalet med grädde, chilisås och jordnötter.
 
 
 

Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen