Summer is here?

Sjukt svårt att veta vad man ska klä på sig nu om morgnarna, oavsett så är det för mycket kläder för eftermiddagen. Men att ha jacka och framförallt tunna handskar verkar vara för mycket för folk, de stirrar på mig. Å andra sidan har inte de mina kalla händer heller.
Men underbart är det iallafall. Förr om åren var jag superstressad om jag inte var ute när det var fint väder, fick nästan ångest, var framförallt bitter om jag jobbade. Vet inte om det är för att man jobbar med saker man gillar, men känner inte alls på samma sätt nu. Tänker att jag hinner sen när jag är ledig. Sjukt mycket skönare, fast antar att det är ytterligare en släng av att man blivit äldre och klokare - så så skönt.

Igår körde vi lunch run och bytte faktiskt backe att köra intervaller i. Sjukt viktigt tror jag. Man måste chocka kroppen. Är det något våra kroppar är så är det att förbereda sig för vad som komma skall och lära sig hur mycket energi som kommer att gå åt för varje grej. Tänk bara på gymmet, det är ju bara efter första passet du har brutal träningsvärk, veckan efter när du kört samma övningar är den ju inte alls lika brutal.
Jag brukar försöka variera TABATA som är 20 sekunders intervaller med cirkelfys där övningarna är 45 sekunder långa - allt för att kropparna inte ska gå på autopilot och vänja sig.

Från förra veckans trappintervaller.

Alltså vart är alla fina sommarkläder? Har för ovanlighetens skull varit på stan flera gånger förra veckan i jakt på examens kläder. Två studenter väntar. Nej men det finns tamejtusan ingenting, blir så matt. 
Igår var det Gränby som fick besök en sväng efter jobb och middag. Så ovanligt men skönt att hinna göra något sånt efter jobbet.

Apropå det har det varit soft att gymma utan schema eller bestämda pass innan man tagit sig dit. Samtidigt kan det efter ett tag förslappa en så se upp med för mycket "frihet". Jag och Simpan satsar på att öka i våra maxreps, det man orkar lyfta en gång vill säga. För några år sedan använda jag Wendlers 5-3-1 för att lyckas med det efter en tid av överträning där mina resultat på gymmet gick i botten. Det hjälpte mig som tusan och jag var uppe och nosade på mina gamla maxvikter igen. Perfekt nu med alltså när man inte fått lyfta tungt på ett tag. Ska berätta mer om upplägget sen.



Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen