Team building och 25 dagar kvar

På väg till jobb igen med vanliga tåget, så skönt när man slipper trängas med en massa folk, det är lugnt och skönt. Solen strålar utanför även om det är lite kyligt. Perfekt för lunch run som jag längtat lite efter, förra veckan körde vi ju crossfit istället. 

Gårdagen var verkligen så så bra. Lunchen gick hur bra som helst på Oaxen, jag fick nog till och med färre kalorier än jag skulle ha vilket var en liten oro först. De ångade torsk och grönsaker till mig, med god färskpotatis till. Säga vad man vill, men pakettorsk hemma smakar inte samma sak faktiskt.


Oaxen är en av de få krogar som har två stjärnor av alla restauranger i Stockholm, tror det finns två i Stockholm. Tre är alltså max och det finns ingen i Norden som har så många. Grabbarna var riktigt nöjda med maten de också så det får helt klart bli ett besök dit med Simon när dieten är över, kanske sommartid för att kunna avnjuta någon god fiskrätt utomhus. 

På kvällen provade vi även Escape room som kort och gott handlar om att man är instängd i ett rum och ska försöka lösa olika problem i grupp. Vi gjorde "Bunkern" som handlar om att man kastas tillbaka till kalla kriget mellan USA och Ryssland. Så ska man försöka stänga av en atombomb som annars kommer att smälla. Det gör man genom att hitta ledtrådar och lösningar på alla möjliga olika sätt, under saker, med ultraviolett ljus osv. Skit roligt och spännande att se hur gruppen fungerar, hur samarbetar man, gör man ens det, osv.

25 dagar kvar till tävling nu, alltså dagar inte veckor längre. Eller jo lite mer än 3 kan man tänka. Är lite smånervös hela tiden, samtidigt försöker jag att inte göra det. Läser på sidor att det sista man ska göra på en första tävling är att jämföra sig med andra, allra helst när det kommer till prestationer. 
Försöker även tänka det Amanda sagt att oavsett hur mycket jag gör eller vilken placering så kommer allt att bli mitt tävlingspb OCH det jag kom på i morse, jag ska faktiskt genomföra en tävling och disciplin som jag alltid drömt om att prova men inte gjort ännu. Det för mig som är coolast inom fitness-världen. Blir samtidigt inte så nervös över att kika runt på instagram på folk som ska köra i samma klass, det är så orättvist att alla kör samma klass, alltså kan vissa väga 20 kg mer eller vara två huvuden längre. De har alltså mer muskelmassa och kan göra mer. De flesta är dock inte supertajta såhär långt innan och kommer nog inte att bli heller, inte huvudsyftet. Och på sociala medier ser man ju inte supermycket filmer med en massa chins, dips eller hinderbana.
Egentligen lite mer relaxed än inför body fitnessen och tankern helt enkelt.

Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen