Glädje och tacksamhet

Den senaste veckan har så fina ord haglat över mig, kanske är jag lite dietkänslig och redo att lipa när som. Men jag blir så otroligt tacksam.

Folk beundrar mitt driv och jag har märkt att det är vad folk faktiskt inspireras mest av gällande mig, för att citera en person igår: "Ibland när jag är negativ med vissa saker tänker jag att du har lika många timmar på ditt dygn men hinner ändå med allt så då tar jag mig kragen och t.ex. ställer mig och lagar mat ändå fast jag hellre hade velat bara ligga och dö nånstans"
Haha. Många tycker att saker är jobbiga, tänker på mig, och tar i lite till. Jag är faktiskt nöjd för ofta handlar det om att bita ihop och jag vet inte hur ofta jag gör det, ofta iallafall. 

Genom att inspirera kollegor med lite lättlagade recept utskrivna och givna i deras händer så har det lett till att de numera fått tillbaka träningsglädjen och tränar crossfit 3 ggr i veckan. Alltså jag blir så glad över att se effekten. Något för mig som inte alls är särskilt ansträngande, snarare att jag tänker att jag inte ska vara för påträngande med min filosofi, och så ger det en sån effekt.
Att få sånna här ord skickade till mig gör mig lycklig i hela kroppen och själen. Jag har jobbat med många olika saker, ofta servicerelaterade yrken i mitt inte all för långa liv. Ofta har det dock jobbat om långa, slitiga arbetsdagar med mycket negativ feedback eller ingen alls. Allra helst inom Handels, vem tackar för de apelsiner jag kånkat och burit på, lastat in och ur förråd för att sedan fylla på i fruktdisk. Nej då får man höra att falukorven faktiskt är slut, det är ju extrapris på den den här veckan !? För att inte tala om restaurangbranschen. 
Aldrig tidigare har det känts så lätt för mig och sedan skänkt sån glädje när jag ser personernas tacksamhet när jag nu är utbildad och jobbar med mitt intresse. Till vardags hjälper jag många utan att kanske direkt höra det, ändå är våra miljontals användare duktiga på att skriva. Men som i det här fallet när det är på min fritid via enskilda näringsverksamheten så är det värt alla timmar i världen det tar att skapa ett skräddarsytt kostschema. 


En person som länge kämpat med sin lilla övervikt men som för henne betyder mycket för välbefinnandet. Tidigare har hon tränat mycket men ätit för lite till vardags, istället kanske haft helg för många dagar. Klassiskt som visat sig i studier för kvinnor som bantar - när de väl ska äta något "onyttigt" är risken otroligt stor för frosseri. Nu säger jag inte att fallet måste vara så här, det vet jag inte. Men det är vanligt att man äter för lite i förhållande till hur mycket man tränar, kroppen blir stressad och släpper inte. Nu har hon fått äta mycket men av rätt grejer och har alltså gått ner de där trivselkilona. Jag blir så glad av att höra att det funkar.

Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen