What a week

Redan fredag. Samtidigt är jag rätt slutkörd både fysiskt och mentalt. Efter kursen mån-tis kände jag mig som en urvriden disktrasa. Man tänkte och agerade så mycket i kursen att man blev sjukt trött efteråt. Jag har alltså varit på en tvådagars kurs för PO, product owner eller projektledare i svenska termer. Blev så otroligt glad när jag blev anmäld och tillfrågad om den, då vet man att man gjort något rätt iallafall. Jag är dålig på att suga åt mig av det beröm man får för uppgifter eller projekt, ska bli bättre på det. Så tacksam i att företaget vill investera i en genom att utbilda. Det är snart dax för första stappliga steg i praktiken nu på arbetsplatsen istället för i ett rum med 15 andra projektledare, vissa mer erfarna än andra. Det handlar inte längre om att klippa sjöstjärnor och sälja till bästa möjliga pris på låtsasmarknaden, nu handlar det om den riktiga produkten.
Som tur är sker allt så naturligt på Lifesum, det är okej att prova och finns inte så mycket rätt och fel. Jag är ju så nyfiken vad som finns på andra sidan, får jag en möjlighet så känner jag nästan alltid att jag måste ta den. För att prova. Har man inte provat så kan man ångra sig, har man testat så har man det iallafall och kanske kändes det andra bättre. Hur ska man veta om man inte provar?
Det handlar om allt från arbete men även att fullfölja diet för att kliva upp på scenen i somras.
Mycket att samla ihop och fundera över i helgen.
Det var skönt att komma tillbaka till jobbet på onsdagen, hade liksom saknat både arbetskamrater och jobbet. För mig är det ett tecken på att man trivs.


Massa andra spännande saker har skett. Exempelvis så stressade jag i onsdags så till den grad att jag spräckte hela skärmen på telefonen.


Jag har tappat den många ggr så det är ett under att den hållit. Är så dum att jag drar med handflatan över ytan som för att ta bort flisorna, så när jag kommer in till stress-studien som det var en fortsättning på så blöder jag. Haha as gick bra tillslut och som tur är så har jag redan en ny lur att låna från företaget.

Jag har anmält mig till Tyngre Classic 3 och AF där. Iiii, det är med lite ångest.


Och idag bokades flyg/resa till USA sista helgen i april. Det är Simons mamma som fyller år fast nu i februari. Så är vi ett stort gäng som åker i april. Ska bli så himla spännande att besöka New York, stället där allt händer.

Idag är det också ett år sedan som jag fick reda på att jag fått en tjänst på Lifesum istället för att frilansa åt dem. Den lättnaden alltså, minns den än idag. Samma dag var jag på intervju på ett annat företag för att jag hade börjat ledsna och kände mig stressad. Så när jag glider in till Lifesum som jag brukade göra på fredagseftermiddagarna så bara berättar Peter det för mig. glädje deluxe. 


Söta Jill kom med ett pimpat glas på eftermiddagen, vatten it is.


Som vanligt är det skönt med helg även om denna kväll är fylld av kostschemaskapande och så även början av morgondagen. Bör man vara klar tills imorn kväll så är det så, det går nog fint.

Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen