tredje populärast under dagen och från klarhet till klarhet

Livets tempo är högt, man hänger själv knappt med. Att jobba på ett startup företag innebär mycket svängningar, nyheter och happenings som såklart är roligt men det sker i ett rasande tempo. Jag har under den senaste tiden faktiskt insett att jobbet påminner sjukt mycket om min tid uppe i Ramundberget. En vecka kunde där uppe kännas som allt som sker under en månad hemma, lite lika är det på jobbet. Även om ni som användare inte kan se all utveckling som sker så är det mycket som förändras, förbättras och utvecklas varje dag, sen tar det som sagt tid innan det släpps ut till användarna, ibland till och med till några få i taget. 
Försöker att stanna upp och faktiskt ta åt mig av det man lyckats åstadkomma, det är svårt ibland. men har märkt om att jag sätter mig ner och ger mig själv tid till att reflektera över veckan så går det helt okej och jag, prestationsinriktade människa, kan känna mig nöjd.
Vissa saker boostar upp, exempelvis som den här ARTIKELN som jag varit med och snickrat ihop, tydligen var den tredje populärast av alla under dagen idag. 
 
 
Denna vecka är jag inte lika svag som förra veckan trots att dagens pass inte kan räknas till det bästa dirket. men gav mig fanken på att öka i nästan alla övningar under passen tidigare i veckan och det gick vägen.
 
Det börjar närma sig november och dax för nytt schema, denna gång med fokus på ökning i styrka genom tunga vikter. Amanda önskar mig upp i vikt så det blir kommande projekt. något jag helt ärligt endast känner sådär inför då jag inte alls trivdes i min kropp förra året. det är inte kul när man blir så stor att man inte kan ha vissa kläder. Samtidigt så vill jag ju bli stark. Dubbelt det där.
Det verkar dock gå från klarhet till klarhet i om hur min vår kommer att se ut rent tävlingsmässigt med team och coach. Jag har en himla tur helt enkelt.
 
Försöker också hela tiden vara så tacksam till livet, att man har ett jobb man trivs på med arbetskamrater som är grymma. Igår mosade vi oss igenom TABATA och lunch run. alla är så tappra och starka som kämpar sig igenom, jisses jag är så imponerad. Det är så svårt att veta vilken nivå man ska lägga allt på då träningsdos/vecka är så varierade mellan de som är med. Jag är livrädd för att skapa för hårda pass men majoriteten är bannemig riktigt starka och vältränade. Träningsvärken i min bump är inte att leka med idag.
 
Efter lunchrun fyllde jag upp med renskavsgryta och potatis, få bubblan så gott. det var så himla längesen jag åt det. Går att få till riktigt god och lätt variant med lätt creme fraiche.
 
 
annat smaskigt som jag lagat den här veckan är rödbetssoppa toppad med lax, höstisar och lök. alltså färgerna blir så tilltalande.
 
 
Redan fredag imorgon och Fridan är nöjd, idag har varit en riktigt trött dag då jag sov hos syrran i natt och Siggebus är verkligen en nattsuddare, som gärna väcker oss andra. jag har känt mig bakfull nästan hela dagen, verkar vara riktigt känslig när det kommer till sömn. fy bubblan, tänk så schleten jag kommer att bli sen när man får barn och grejer.
Anyway, helgen är efterlängtad. Dels att få sova ut, chilla och träna på lördagen. Åka hem till mammi för hennes goda mat och sen väntar kalas på söndagen.

Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen