Julpyssel soon december

Jag har inte riktigt fattat att det är december strax. När vi pratat om julpyntning så har jag tänkt att jag tjuvstartar om jag sätter upp grejer nu, vad tusan på söndag är det ju första advent. Crazy.
Jag tycker inte om vintern särskilt mycket men december månad med alla förberedelser älskar jag. Allt vackert, alla dofter.
I den byggnad jag jobbar har de pyntat med kransar innehållandes mistel, det doftar så vansinnigt gott.


Går förbi och drar in doften varje morgon.

Igår satte jag även igår det årliga pepparkakshusbaket. Först skapa mallar, sen grädda, dekorera, sätta ihop. Väldigt entusiastisk i början, ganska less i slutet. Det är bra att jag har limpistol, inget smält socker för min del..


Igår körde vi mitt plyopass efter backintervallerna på lunch run. Det var första gången på länge som jag kände att det var riktigt jobbigt och flåsigt. Alltså idag, AJ, mina ben värker något otroligt.


Men det är så himla trevligt att göra det här, man blir så sjukt pigg också. Love it.

Har även kostat på mig ett par nya freddybyxor, min andra är stora eller väldigt utnötta (använda). Alltså Marble wash, så sjukt snygga. Och skönt med tajta nya brallor igen.




Nu kicka lite ass på jobbet, träna och sen är det ju freeedag. Tjoho!

Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen