Sunprime Atlantic view

Alltså det var verkligen sommar när vi vaknade i morse. Blev en tidig morgon för Simpan ville prova funktionen på vår nya kaffebryggare som innebär att man kan ställa in timer när den slås på. så kan man vakna upp till doften av kaffe. för bra för att vara sant.. om det inte sker innan 8 på en söndag. Simpan hade räknat lite fel på timmar så det blev en tidig söndag. Nu gjorde inte det mycket för jag hann göra iordning både fisklådor och kyckling innan vi for till Boländerna och Plantagen för att handla blommor till balkongen.
Så himla skönt att vara där tidigt innan alla stigit upp. Det var inte många fler än mig och mammi där (Simon åkte iväg på annat). Vi båda blir helt harmoniska och lugna där inne, suger in allt härligt som blommorna skänker.
 
 
 
Men vi alla tre var helt slut efter förmiddagspasset som även innebar jysk och citygross. Simpan hittade på nya dynor till köket och persienner till vårt vardagsrum som han sågat i och grejat hela dagen. Medans mammi fixat blommorna ute och jag fixat dietmat. Har hunnit vara ute lite och lapa sol men till och med det är kämpigt på diet, blir alldeles snurrig.
 
 
Alltså att vi inte tänkt på det här tidigare, förra året krånglade vi med segel som tak hit och dit. Nu kommer det att bli så mycket mindre gryta i vår lägenhet, förhoppningsvis.
 
 
 
Det är lite småspretigt nu innan de "sätter sig tillrätta" men gud så mycket mer harmonisk jag är nu med riktiga blommor ute på balkongen. underbart.
 
Jag har länge varit sugen på en utomlandsresa vintertid, det är då soljus behövs som mest. Förra året skulle jag och Simon ha åkt på träningsresa med triatlonklubben men Simon hade mycket plugg och jag låg efter med ekonomin så vi kände att  vi var tvungna att skippa det.
Iår ser det annorlunda ut och jag har pratat lite smått med mammi som varit sugen på att hänka. Det blir ju ingen utomlandsresa nu på sommaren då vi åker till Budapest mitt i juli, förhoppningsvis ger det sol och kanske bad men inte som en charter.
Igår började vi kolla lite mest på skoj, vi fastnade hela kvällen och slutade med en köpt resa. Alltså fyfasen så skönt det ska bli. Vi valde ett Sunprime hotell igen vilket innebär träningshotell, åldersgräns på 16 och rent lyx. Vi ska till kanarieöarna, Playa del Ingles och hotell Sunprime Atlantic view. Det kommer att bli så himla bra.
 
 
 
 
För dom som inte bott på träningshotell så borde ni verkligen prova det. Även om man inte är ett träningsfreak så erbjuds klasser varje dag med allt från cirkelfys till vattengympa. Att det dessutom är nyrustat och 16 års gräns är liksom toppen över i:t.
Vi åker på annandagen, hinner fira jul och sen pyser vi. jiha. ser nästan redan fram emot det.
 
Idag har jag haft extra power, förutom på förmiddagen eller efter vi shoppat då, var tvungen att återhämta mig med stödvila då. Men på gymet alltså, kolisarna igår gjorde nog sitt. Jag känner sån där lycka igen av både resultat, feedback och vad som komma skall. jag är så himla redo för min sista jobbvecka innan semestern. Även den sista riktiga dietveckan innan en hel del görs om.
 
Veckans craving: Scones I have to say, med lite smält smör och ost, vore inte helt fel :)

Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen