Diet-uppdatering 5 och kolhydratsladdning

Alltså wawawiwa, vad hände. Sitter på balkongen i bikini men håller på att avlida för att det är så varmt. Helt plötsligt kom värmen. Jag, likt många andra har nog inte riktigt fattat att det är sommar nu. För mig börjar den mer nästa fredag. Dock ska det bli riktigt varmt redan på onsdag så det är väl nice. Inne på kontoret är det ju isande kallt iallafall så. 
Vi har haft besök av lite kändare slag under veckan som kommer från USA, det har varit lite halvpinigt att presentera ett sverige där jag själv har strumpor, skor, jeans, linne och TVÅ långärmade tröjor på. men så är det. Försöker njuta och verkligen ta del av alla de förmåner vi har, vilka stora profiler vi får träffa genom jobbet osv. Jag skulle ljuga om jag skulle säga att jag inte är allmänt svag och påverkad av dieten nu i sluttampen. varannan dag lowday är tufft, kan bara tänka de som har flera sånna dagar på raken.
Som tur är märker man att det börjar bli semestertider även på vårt kontor. Folk är inte lika stressade, har inte lika mycket att göra och det är en avslappnad stämning. Jag har sån tur att min sista dietvecka även är min sista vecka innan semestern likt många andra på kontoret och vi glider in i mål.
 
Annat jag har sjukt tur med är att jag idag skulle ha haft lågdag, istället provladdar vi med kolhydrater inför tävlingen och ingen annan än jag är nog lyckligare. I morse fick jag äta typ dubbel portion gröt med massor av äggvita och torkad aprikos. alltså ekologiska torkade aprikoser från Saltå Kvarn, dra mig baklänges så gott det är. En av de saker jag crave:at efter flera gånger under dieten. Underbart ju. Det ska jag äta mycket av efter dieten.
 
 
 
Jag är såklart superglad under frullen. fotoförevigat. Det bästa är att jag kommer att äta samma mål igen om några timmar, jippi.
Vad vi gör nu är att prova på att ladda min kropp med kolhydrater (extra mycket) under hela dagen för att se hur min kropp svarar på det. hela tiden sker fotoknäppning för att följa processen. Innan mitt gympass i förmiddags åt jag en glutenfri muffins. alltså mitt första bakverk på ca 135 dagar. Fybubblan så gott det var. att ladda upp menas att vi vill fylla mina muskler med kolhydrater så att de ser stora och fylliga ut. närmare tävlingen så kommer även salt att strypas samt vattem som är de faktorer som kan binda kolhydrater mellan hud och muskel och gör att man inte ser definierad ut. 
 
 
 
Efter mitt gympass idag som naturligtvis gick riktigt bra av all extraenergi (klarade 4 ggr 10 chins) poseringstränade jag med Nathalie. Denna fantastiska människa kommer att åka med mig upp på tammern och agera coach då Jonathan fått förhinder och inte kan komma upp. Hon har tävlat två gånger själv och är riktigt vass på posering. Jag fick några råd att ta med mig och öva på tills vi ses om någon vecka igen för övning.
Så himla glad och tacksam att hon kan och vill hjälpa mig. Fylld av energi och bra poseringsfeedback av henne, plus bra feedback av coach är det bara att slappna av och glida in i mål.
 
och nu till månadens uppdatering:
 
31/5 - 15
 
vikt: 49,5 kg
höfter/mage: 69,5 cm
rumpa/stuss: 88 cm (med trosor på)
under byst: 71 cm
lår, övre: 50 cm
lår, nedre: 40 cm
vader: 34.5 cm
biceps: 26 cm
axel: 36 cm
byst: 76 cm
 
Efter den här uppdateringen, eller sista månaden kan man säga, så har mycket justeringar i kostschema och träningsschema gjort som såklart påverkat. Det är mindre mat vissa dagar, så kallade lowdays, och cardion har ökats på. ändå tränar/nöter jag så mycket mindre band/power walks, cross trainer, you name it, än de flesta andra. läser om folk som tränar två-tre timmar cardio per dag, galet.
såhär ser iallafall värdena ut denna månad:
 
 
27/6 - 15
 
vikt: 48,1 kg
höfter/mage: 69 cm
rumpa/stuss: 87 cm (med trosor på)
under byst: 71 cm
lår, övre: 48 cm
lår, nedre: 39 cm
vader: 34 cm
biceps: 26 cm
axel: 36 cm
byst: 76 cm
 
 
Jag har tappat precis där det är tänkt. Plyon har gjort sitt. mina ben börjar bli riktigt definierade och jag är nöjd.
 
 

 
Ni får som vanligt bilder från start och nu.
 
 
 
 
och så baken
 
 
 
 
Det ska bli så sjukt spännande med sista tiden nu. se vad som händer under tömningen. Det är mycket antar jag.
Nästa vecka innehåller början av fix till tävlingen också. naglar, löshår jiha :)
 
Nu alldeles strax kommer mammi för att hjälpa oss fixa blommorna inne och i blomlådan, hon tycker att sånt är kul och då kan hon få pilla med det. så får jag träffa henne med. Blir grillning för henne och Simpan. Jag håller mig till min torsk och alla mina kolhydrater.
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen