Två dagar på arenan

Har upplevt kontrasternas kontraster i väderväg.
Igår var vi på arenan i 43 graders värme, det var jobbigt bara att andas kan jag säga. Mellan loppen gick vi hela tiden ner i öl- och dryckestälten för att få skugga, men där inne var det så varmt att kroppen ständigt var klibbig, vet inte hur många flaskor med vatten som jag sänkte. Det var sådär varmt att man inte kan tänka på annat än att dricka, kissa och äta typ. Gårdagen var rätt trist vill jag tillägga för någon som inte är motorintresserad.
Det var mest kval och träning vilket innebär minimalt med spänning men simon var nöjd och det här var hans present så.


Jag hade som sagt skyddat mig med både solskyddsfaktor och hatt, sprang dock mest runt i shorts och bikini.


På kvällen väl hemma på hotellet kom världens regnskur med hagel lika stora som tuggummin. Jag blev lite orolig eftersom vi skulle ut på båt på kvällen med fyra-rätters middag.

Lyxade till det med lite choklad som eftermiddagssnacks, den där tobleronen är awesome. Får också erkänna att min svaghet för daim är tillbaka, tar jag en så måste jag ha mer.


Middagen på båten var fantastisk.



Vi åkte med Sven och Emil.


Förrätt: vitlöksräkor


Rätt 2: någon klar soppa


Varmrätt: ankbröstfilé med plommon/rödvinssås, rostad potatis, morötter.


Dessert: pannacotta med havreflarn och sylt.

Så himla mysigt att glida runt på floden, få en uppfattning om vart allt ligger och se allt på kvällen upplyst. Maten var god också personalen trevliga.

Imorse startade jag dagen likt igår - morgonlöpning. Hittade på en park både igår och idag och det är så underbart att kunna löpa i shorts utan att frysa.


Idag borde jag dock ha anat oråd då det var riktigt svalt på löpturen. Lika så på vägen till Sven och Emils hotell, vi har gått dit två dagar för att äta frukost då våran buffé suger så mycket. Men det var iallafall kyligt och blåsigt men inte tänkte jag på att ta tröja eller så eftersom vi hållit på att svettas ihjäl dagen före.
Vindarna hade vänt, idag blåste det satan vid Hungaro ring och graderna hade krupit ner under 20. Såhär såg vi ut när vi satt på läktaren.



Alltså fryslorten Frida hade endast med sig ett nätigt linne och korta shorts. Visste inte vart jag skulle ta vägen för att det var så kallt.
Men så närmade sig det riktiga loppet vid 14, innan ville grabbarna kolla på allt annat, så började solen kika fram.



Trodde aldrig att jag skulle tycka att det var så kul som det var. Två timmar gick så fort och allt var så spännande, hände massor av saker under loppet med avåkningar, punktering osv. även speakern sa att det var det bästa loppet på säsongen.
Och det blev så varmt och skönt, kolla taxikön när vi skulle hem.


Vi var ut och åt nötgryta med ris och även lite gulaschsoppa.


Sen mötte vi upp Sven och Emil för att kolla in New York Café som är så känt. Mäktigt café må jag säga.


Det blev en kopp te för min del. Jobbigast med dagen efter cheatday är att suget är så stort efter skit. Tur att jag har lite protein bites att trycka i mig till kvällsmål nu iallafall.


Har haft två superdagar Och mer spännande saker väntar imorgon. Simon uttryckte sig så som att "det här var det roligaste han varit på" så det måste ju vara ett betyg nog. Jag tycker mycket om Budapest som stad, den är så fin och bra. Enda som är synd är tillgången på badmöjlighet.

Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen