Mitt kära Lifesum..

..Har äntligen valt att anställa mig. Jag har nog ännu inte fattat riktigt att det är sant. Men måndagen den 16/2 tar jag klivit in på mitt nya jobb och kontor.
Det är något jag inte delat med mig av här, av förklarliga skäl, allt kan man faktiskt inte skriva i en blogg. Men det här har att göra med en stor och viktig sak. Det är nämligen trivsel på jobbet och med arbetsuppgifterna. Men ni är kanske inte dumma och har kanske kunnat läsa mellan raderna. Jag har nämnt att jag mått dåligt, givetvis handlar det inte bara om min nuvarande tjänst utan även våra mörka månader november och december.
Men jag känner mig färdig på Tunabarnen. Jag har lärt mig otroligt mycket om allt som har att göra med köket, måltider, planering, ekonomi och även barn.
Men jag är en person som tycker om att pressa mig själv utanför trygghetsbubblan, för då utvecklas man ju och det vill ju jag. Jag är precis i början av min karriär och är därför lärdomshungrig. Det finns inte mer att suga ut ur tuna.
Det är även så att jag inte valt att utbilda mig till förskolelärare för att det inte intresserar mig, visst jag gillar barn fast i måtta och viss mängd.
Det ska bli underbart skönt och härligt att få bära smycken på jobbet, fina kläder, långa naglar med nagellack och få sitta ner och äta sin lunch i lugn och ro. Det ska bli skönt att slippa oroa sig för att bli magsjuk, få ögoninflammation eller influensa för att någon nyser på en. Att slippa befinna sig i en miljö där ljudnivån är hur hög som helst.
Jag har under de senaste månaderna sökt olika tjänster som har med mitt intresse att göra - kost, och gärna i kombination med träning/hälsa. Det är något jag kan babbla på om hur länge som helst. och som jag vet saker om. 
samtidigt har jag hjälpt/jobbat åt Lifesum via min enskilda näringsverksamhet och hela tiden hoppats på att en tjänst skulle kunna öppna sig där. Som jag nämnt tidigare så känns det inte som att jag jobbar när jag gör något för dem, för att det är något som intresserar mig. Att nu få befinna sig på plats istället för att i princip endast ta allt via mejl kommer att kännas jättebra tror jag. mer produktivt.
Samtidigt väntar något annat spännande idag som jag berättar mer om senare. stay tuned!
 
 

Kommentarer :

#1: Erika

Grattis till nya jobbet! :)

Svar: Tack :)
Frida Harju

skriven

Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen