Pendlar-Frida

Alltså så gött det är med värme, frågan är hur länge den stannar. Förra året var det jätteskönt på min födelsedag och dagen efter, då låg vi ute och solade lite halvslitna efter min 25-års fest. Sen till sista april blev det svinkallt och snöade till och med på kvällen. 
Dock fryser jag lätt och allra helst nu på dieten när min ämnesomsättning verkar vara lite si och så. Då är det inte skitbra att Diet-Frida glömt två par handskar dels i en affär och de andra på pendeln igår.
Alltså som tur är så har jag inte tappat bort några viktiga saker i nuläget men det återstår en sisådär 11 veckor så...
Förövrigt känns det som att jag kommit över någonslags magisk gräns i dieten där inget känns särskilt jobbigt. Maten funkar och jag är taggad på att tuffa vidare. Är redo och beredd på ännu större åtstramningar gällande maten för att få se lite mer resultat. Vi får se när Jonte säger att det är dax. Han lugnade ner min formnojja precis på ett jonathan-sätt där det inte finns plats för ett "men.." Från mitt eller annan atlets håll. Det han säger har tyngd och är noga uttänkt. Bara att lyssna och lita på.

Hur magen ser ut, det ska bli så spännande att se förändringen under kommande veckor.

Har ju bytt träningsschema och nu är det få reps med tungt som gäller. Vet inte om det är den Sanna träningsglädjen som kommit tillbaka men det är så roligt att köra. Har prova alla pass nu så det är vilodag med prommis som väntar idag. Men fy tusan vilken träningsvärk jag har. Mina triceps liksom värker. Har inte kört armar riktigt på 10 veckor så det är väl på grund av det. Men även resten av kroppen känns så..

Det är tur att jag har kraft och glädje den här veckan, i måndags tog det 2,5 timme att ta sig hem. Tydligen hade det blivit ett jättestort fel i Solna vilket ju ligger mellan Stockholm och Uppsala. Jag är fortfarande lite disorienterad i Stockholm med alla dess hållplatser och förorter. Blev sagd att ta blå linjen till akalla och sen buss därifrån. Fick åka buss till typ Karlberg sen vänta på pendel där, åka två stationer till Upplands Väsby. Sen vänta i Upplands Väsby läääänge. Sen åkte vi mot uppis. Blev lite halvkörigt att hinna träna innan Friskis stängde.
Sånt här ställer till dieten när man ska hinna träna och äta. Kvällsmålet var ju bara att glömma liksom.
Hoppas att allt sånt sker nu när jag är pigg.




Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen