Helg uppdate

Men tjena. Long time, no see. Har verkligen haft häcken full. I fredags lagade vi mat till halv 12, jag jobbade ju full dag och sen väntade träningspass.




Vi körde bland annat bicepscurls, en av de få övningar vi körde ihop. Det är lite trist att jag och simon inte kan köra ihop även om vi är på gymet samtidigt. Passen jag kör nu är inte likt det vi brukar köra så jag förstår honom. Jag har dock fått börja köra lågreps med tungt så det börjar bli rätt likt, men men.

Det känns som att min födelsedag mer var på lördagen och firades då också. Hann med ett träningspass såklart men sen var allt fokus på kalaset.


Hade lagat så sjukt god mat. Mina kall räkpaj och kall tonfiskpaj men gjorde en botten på Mandelmjöl istället. Alla gillade dom jättemycket och allra helst botten som inte alls blir sådär mastig som vanligt pajskal blir.


Räkor, aioli, hummus, sockerfri pizzasallad, tonfiskpaj, räkpaj, mormors laxrullar, surdegsknäcke, min grovlimpa, smör och OST!!





Tasty healths morotskaketryfflar, så himla goda.


Raw brownie


Och så gjorde jag även kladdkakemuffins toppade med grädde och jordgubbar. Allt fika var sockerfritt och glutenfritt såklart och riktigt uppskattat.

Har inget veckans cravings den här veckan för kolla in den här:
 Alltså surdegsknäcke med smör och ost. Fy tusan så gott. Det här ska jag minnas länge.

Igår gjorde jag något mycket spännande och nytt, jag provade att göra fransar av Martina Löfström i Tierp. Nu har inte jag varit hos någon annan men fick verkligen uppfattningen om att hon var riktigt noggrann och duktig och tog sig tid och tålamod verkligen. Jag är så sjukt nöjd med resultatet.




Jajemen, nu behöver inte Fridan gå upp lika tidigt för att sminka sig om morgnarna.
Vi hann även med att kolla på basket - final mellan Uppsala och Södertälje och hjälpte på så sätt till att slå publikrekord. Var bra mycket folk i hallen. Tyvärr förlorade Uppsala som verkligen tappade det i slutet. Men är så sjukt kul att uppleva den här sporten och allt där kring.

Hade helt klart min "jobbiga" dag igår och var hungrig hela tiden. Det var jobbigt att cykla runt, allra helst på grund av allt pollen. Visst, det är helt underbart att se allt folk ute i kortbyxor, de som grillar på baksidan med första boxen rosé, de som planterat it hur mycket blommor som helst. Men på den här idyllen och lyckan som våren ger så ligger det en tjock dimma - nämligen pollendimman som gör att man mår piss. Fyfan.

Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen