kaffets dag

Jisses, vilken dag. Att jobba på en förskola innebär en utsatt miljö, något jag fick erfara då det första jag fick höra efter att ha stigit in genom dörren imorse var att det går mask på förskolan. Efter rådfrågning hit och dit togs tillslut beslutet om att förskolan håller stängt imorgon för städning. Det bröd och fika jag ordnat med inför föräldramöte fick hoppa in i frysen, istället för förberedelse inför mötet fick jag diska duplo. ja ni förstår.
Istället för bullbak imorgon så blir det alltså sanering av förskola, barnen skulle få mysa till det med en för tidig kanelbullens dag.
 
Det positiva är att jag, om än övertid, kom hem i rimlig tid för att kasta i mig middag och sedan åka till friskis för bröst/axelpass. Det råder ny split med nya schemat och så även övningar, fy tusan så jobbigt det var med lutande bänkpress istället för plan. Förmodligen kan jag förvänta mig träningsvärk i morgon. Passet gick riktigt bra så det var en extra glad frida som lämnade gymet. apropå träningsvärk så är den inte nådig i armar och rygg sedan poseringsträningen, fy tusan alltså.
såhär ser det ut, det nya schemat:
 
 
 
 
Har ni druckit mycket kaffe idag? det är nämligen kaffets dag idag. Jag hoppas att ni firade det. Kaffe har ju flera goda egenskaper, så många att det väger över de negativa med att dricka det.

Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen