olika gynnsamma förhållanden?

Men hello. Sorry för nada uppdatering. Det är deadline för lifesum gällande ett projekt idag (fredag) så kvällarna har varit ännu mer fulltecknade än tidigare veckor (var det ens möjligt?). Dock är det en märklig form av deadlinesjobb för mig just idag. Enligt mina beräkningar så skulle jag behöva sitta hela förmiddagen idag för att göra klart min del, hade dock räknat bort en kväll i veckan då jag skulle ha poseringstränat men det uteblev så jag blev relativt klar igår. Puh, inget svettigt jobbigt Hetsjobb sista timmarna alltså. Det är höstlov i skolorna vilket innebär att barnen är iväg på annat, det skulle vara fem barn på tunabarnen idag vilket ledde till att jag kände mig ganska överflödig. perfekt att ta ut komptid och jobba lite hemifrån.
Dock blev det uppstigning i samma tid för att utföra diverse mätningar. Som väntat hade både fettprocent och muskelmassa stigit sedan sist. Något intressant är dock att även om jag sett till att mina muskler har de bästa förutsättningarna till att växa med fokus på styrketräning, ingen cardio i princip, mycket mat och protein så har de inte vuxit mer än när jag låg på energiunderskott, tränade styrka, tränade mycket cardio/högintensiv träning. kanske är jag en sådan person. att mina muskler är vana med att prestera under stor press och alltså kvittar det för mig om jag ligger på kaloriöverskott. kanske stoppar jag ändå upp ett litet tag nu innan jag rådfrågat mig runt, vågen visade upp utan vidare ansträngning från mig själv den här veckan, det har varit mycket annat att tänka på. Jag vet att TANITA inte är det mest pålitbara men jag har gjort det under så liknande förutsättningar som möjligt.
Vi lyxade till det med tända ljus och kastrullgrötsfrukost imorse eftersom jag hade den tiden.
 
 
Inte bara för att byxorna inte går att stänga..
 
 
utan även för att jag är värd det, så har jag idag införskaffat mig nya byxor. Några jag gått och suktat efter sååå länge. WrUp byxor, det är ju kärlek vid första ögonkastet, tyckte inte plånboken..
 
 
 
Svårt att få till vinkel med systemkamera, ser ut som att mitt ass Är giant. köpte både blå och svarta så nu kan jag växa/krympa lite hur jag vill då dom är sjukt elastiska.

Vad härligt det är att vara helt frisk igen, tog en sisådär två veckor. Förkylning är inget att leka med. Det märks i träningen då man kan lassa på igen eller öka i antalet reps.
Kör på med samma schema den här veckan också dels då fokus legat på annat men även för att man brukar köra med 6-veckors cykel så en vecka till efter denna till och med.
Det är inte bara i vardagen det är viktigt att vara HÄRvarande (tycker var och varannan person tjatar om dessa ord) utan även när man tränar. Försök hela tiden ta tyngre vikter eller öka i antalet repetitioner, det är så man utvecklas. Det är lätt att tankarna är någon annanstans och passet bara köra slentrianmässigt med samma motstånd.
För några veckor sedan tittade vi på generation iron med scwazernegger och han sa då att det inte ska vara skönt att träna. När det gör ont och man inte vill mer, det är då musklerna växer. Något jag bär med mig numera på gymet, och kanske bör man lyssna på en fyrfaldig vinnare i mr Olympia.
Han har även kläckt ur sig "don't start to count until it hurts" vilket jag känner mig jävligt träffad gällande. Vem har inte bestämt sig för att köra 8 reps så fort man nyper tag i stången?
Nej ändring på det med.

Är nu på väg till Stockholm för att glida in på Lifesum och bolla lite idéer. Efter det väntar käk med camgus och Kajsa, såå längesen men äntligen har bönan tagit sig hem från Umeå.

Underbara helg och underbar start. Imorgon väntar skutskärstripp med familjemys och kalas.
 

 

Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen