hipp hipp hurra

Idag fyller min fina syster år. Stort grattis till dig.
Klev därför upp ovanligt tidigt för att göra en hemmagjord latte till henne. Hon har svårt att äta direkt på morgonen så därför fick det bli hennes frukost på sängen.
Hon har varit riktigt nyfiken hela veckan då hon vet att något varit i görningen. ja alltså då menar jag inte mitt grattande i morse. Hon visste att något skulle hända ikväll men inte vad. Hennes "dejt" har ordnat Avicii-biljetter till dem så just nu är de på den konserten. Något jag misstänker att hon anser är en av hennes bästa födelsedagar.
Imorgon väntar firande från oss andra.
 
Jag ser otroligt mycket upp till min syster som kan mycket och alltid varit den som banat väg för mig. På ett sätt var det nog hon som fick mig att läsa på Vasaskolan i Gävle, att jag började vara i stallet på ÄRK när jag gick i mellanstadiet och att jag flyttat till Uppsala för att studera. Det är även hon som alltid får ta reda på praktiska saker och sedan glider jag bara in på ett bananskal - det kan vara sånt som hur man söker CSN, bostad i Uppsala med allt vad bostadskö heter osv. Samtidigt är hon duktig att knuffa fram mig i situationer där något är främmande eller när man behöver fråga om vägbeskrivning eller liknande. Det är märkligt att hon valde att tatuera den tatuering som vi har identiska på våra handleder före mig, men så kom jag på att hon var livrädd för att jag skulle visa smärta och då skulle hon banga.
Igår höll vi en liten intervju då jag har en uppgift till ett seminarium på min nya kurs där vi ska öva på själva intervjumetoden inför uppsatsskrivning. Jag hade valt ämnet "att skaffa hund" då jag visste att min syster skulle babbla på då under 15 minuter utan problem.
Det stämde mycket riktigt men det som imponerade mig mest var att jag hade några områden som skulle täckas. dessa hade jag läst på om innan för att själv vara lite förberedd. När jag sedan intervjuar Elina så säger hon i princip allt som står på webben gällande att skaffa hund och råd & tips kring det. När det kommer till hundar är hon som ett lexikon och det är otroligt fasccinerande, likt alla andra med särkilda intressen eller med talanger, att lyssna på henne. Som jag nämnt tidigare är det även konst att se henne interagera med hundar.
Är det någon som har en fråga gällande det så hör av er till henne vettja!
Annars har min syster växt som person mycket det senaste året. Det är nästan som att jag tycker om mina syskon mer och mer ju äldre vi blir. Hon är mer vis, gick igenom en jäkla viktresa förra året med -20 kg och fick lära om sig om hur man äter och inte misshandlar sin kropp, hon tänker annorlunda kring kosten vilket är en glädje för mig och till sist så har hon lärt sig otroligt mycket på arbetsplatsen i Stockholm. Jag är lite lätt avis på att hon får jobba på kontor, ha arbetskamrater och som hon får gå på galor med eller after work.
 
 
 
jag älskar dig och GRATTIS IGEN!!

Kommentarer :

#1: mormor



Mycket fint o sanningsenligt skrivet, ni är en härlig fyrklöver.
Kram mormor

skriven
#2: Mamma Maria

INGET är viktigare, starkare och mer berörande för mej i mitt liv, än vetskapen att den oerhörda starka o obändeliga kärlek jag känner till mina fyra barn också är så stark emellan er fyra, och i det här fallet kärleken mellan två systrar/mina döttrar, så varmt och innerligt beskrivet av dej Frida. Ja, vårt Blod är mycket tjockare än vatten, en oslagbar bärighet i livet. Med kärlek/Mamma

skriven

Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen