Fick så hon teg

Det är underbart skönt att vara ledig på vardagar, så enkelt är det. Har sysslat med sådant som kanske inte är skitkul men behövligt och ger sån skön tillfredsställelse när det är färdigt - städat hela lägenheten, speglar och skåp och även ugnen.
Sen har även tiden funnits till powerwalks OCH gym, den ni.
Maten inför imorgon är inhandlad och det var en grej i sig att ta sig igenom kvantum för att få hem grejerna. har aldrig varit med om så hårda axlar eller kundvagnar som liksom rullar in i en och knuffar bort en. huaa. trodde jag var ute i god tid, men icke.
 

fick med mig lite grejer hem ändå. vi ska mysa till det med god mat, efterrätt chips och godis. tihi
 
Har i dagarna även gått igenom min blogg för att få fram en nyårskrönika/årssammanfattning. Alltså vilken tid det tar och vilka känslor det väcker.
2014 har varit ett fullproppat år och jag har liksom hatt fokus och ögonen på 2015 och inte tänkt på hur mycket som faktiskt hänt iår. det kommer att bli svårt att toppa det här året även om jag har mina misstankar om att det kommer att bli så.
 
att gå igenom inläggen har som sagt väckt en hel del känslor. Många gånger, även innan jag läst nu då såklart, så har jag tänkt tanken "vad är det jag ger mig in på, vad håller jag på med? vad har jag gjort med min kropp/form?" nu under bulken. det var riktigt tufft till en början men jag har allt mer accepterat min nya kropp. även om man kan få en smärre chock i provrummens speglar. 4-5 kg låter inte som mycket men är det på en liten kropp.
på bilden nedan ser jag ut precis som jag vill. här trivdes jag och hade inte många skavanker på kroppen som jag var missnöjd med. jag åt och mådde bra:
 

det är här jag vill stanna efter tävling och diet. för att ni ska få ett perspektiv över vad det är jag nojar över och är missnöjd med så kommer jag att dela med mig av en nu-bild. något jag tänkt vänta med precis till dietstart men jag tror på transparens. jag kan inte skriva allt här på bloggen av förklarliga skäl, ändå försöker jag dela med mig av det mesta, både ups-and-downs då jag tror att det är en av anledningarna till att ni återkommer hit. December månad har varit en jobbig tid och jag ser ett mönster även om det är mycket annat som spelar in i år. när jag läser förra årets inlägg efter jul uppstår samma mående, ett mörker. som orsakas av mat som jag inte annars brukar äta i stor mängd. även i år ballade min mage ur och jag låg i krämper på juldagskvällen. mörkret spelar också in och som tur är så är vi på väg mot ljusare tider, förhoppningsvis på flera plan.
 

vet att det inte är samma lyse eller vinkel men ändock samma människa och klänning. det här är idag. ser ni skillnad i konturerna på muskler som syns på övre bilden. det är inte så att jag har mindre muskler på andra bilden, bara mindre synliga. det är absolut inte så att jag har en massa skavanker på kroppen som jag nu vill bli av med, det skulle vara magen då bara. den är jag nog mest missnöjd med för tillfället. däremot trivdes jag mer i mig själv på första bilden. jag vet att jag fortfarande är tunnare och mer muskulös än de flesta men det räcker inte för mig.
även om det är med stor nervositet,rädsla och nyfikenhet om våren så får jag lov att erkänna att jag LÄNGTAR tills jag får börja skala av. just nu kan jag inte riktigt styra över hur min kropp mår. jag är inte lika allert och pigg som när jag levde helt på "mitt" sätt. jag tror fortfarande på att kroppen inte behöver kolhydrater i den mängd som jag äter, den mår bäst utan och på annat bränsle. jag om någon kan även intyga att det är kolisarna som gör så att man går upp i vikt, jag har inte ändrat något annat än kolhydratsmängd och mellanmålsstorlek för att lägga på mig dessa kilon, förutom mindre konditionsträning då. Precis som jag skrivit tidigare så är väl jag ett exempel på en tjej som lättare går upp i vikt av just kolhydrater, män har lättare att använda det som bränsle medan tjejer lättare kan använda fett.
 
Gav mig i alla fall f'n på att utmana mig själv i burpeetävling idag igen, det är nu fyra månader sedan jag gjorde min första och ca fem månader sedan jag tränade kondition kontinuerligt.
jag kände mig fräsch och att jag åtminstone skulle klara 100 st, det var mitt mål för dagen. Kan ni gissa om jag blev överraskad när jag lyckas få till 127 st på de 7 minuter som jag hade till förfogande. den 26:e augusti klarade jag 124 st på samma tid. jag var då lite förkyld kommer jag ihåg. just nu känner jag mig nästan sjuk efter mitt lilla experiment. kan tänka mig att benen kommer att kännas imorgon..
helt underbart att jag klarade fler nu trots tyngre kropp och sämre flås. för er som vill testa så kan jag tipsa er om att de första 30 st kommer att kännas hemska, som att ni sprungit in i väggen, efter det så släpper det.
 
 

Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen