lidingöresultat och helgsummering

Sitter i soffan helt slut, förstår inte hur lopp kan suga musten ur en på det här sättet. eller egentligen vet jag väl det visst. man går ju runt och är otroligt spänd och nervös innan start och sen kör man skiten ur sig.
 
iallafall så sprang både jag och syrran Lidingöloppet idag, vår första etapp på en tjejklassiker. Är så sjukt nöjd över resultatet. gled in på 45 minuter blankt, alltså Lidingöloppet, det sjukt kuperade loppet liksom
 
 
och inte nog med det så kom jag på plats 41, alltså bara 41 kvinnor in på bättre tider än mig. är så glad. var inte annat än att man var värd ett maxmål och sen dog jag och syrran i varsin soffa när vi kom hem. Hon då, förvånar och springer på 1.11 helt otränad. hon har sprungit 5 km i våras, thats it. här kan vi snacka finsk sisu.
 
annat som jag gjort den här helgen är att grilla med min fina Simpa. vi åt kyckling, ljummen quinoasallad och kall mangosås i fredags. förmodligen sista grillningen. mumsigt värre.
 
 
 
eller ja det är konstaterat den sista grillningen för på lördagen så packade vi ihop allt på baksidan för att bära upp i förrådet. göra vinter så att säga. kryddorna har flyttat in i krukor och är sjukt stora, förhoppningsvis klarar dom sig. jag som precis ätit upp mycket av tomaterna, nu fick vi in en drös till som måste bli röda. 
På eftermiddagen gick vi på stan men kollade även på cykeltävlingarna som var i uppis vid slottet, fy tusan så läskigt.
 
räcker väl med att säga att hoppen dom hoppade i var det världsrekordhöjd på för 10 år sedan. huuuaa
 
vi fikade på Linné
 
 och kolla in den här skönheten. Äntligen är den min. kärlek. som jag har väntat och suktat. nu var det dax. var ändå ganska svårt att välja när det väl var dax, finns så många fina klockor.
 
Simpan köpte också en klocka, blev väl inspirerad av mig.
 
På kvällen åt vi supergod middag på Peppar Peppar, en restaurang som ligger vid stationen. herrejösses så gott det var, riktigt fin restaurang också. därför vågade inte jag knäppa något kort men jag åt Reninnanlår med kantarellsås och västerbottenpaj. var helt himmelskt gott. Calle, Linda, Pontus, Felicia, Emil och Simon var med. alla Simons kompisar. kul att träffa och hänga med dem med tanke på att Emil flyttat upp till Skelefteå.
Blev biljard på Interpool sedan innan jag åkte hem för att få min skönhetssömn.
apropå det är det dax igen, helt slut säger jag nu godnatt! smarriga recept och annat får ni en annan dag.
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen