Frida goes podcast-junkie och aha-upplevelse gällande curry

Det går bra nu. full rulle kanelbulle som vanligt. Kombinerar tentaplugg med träning (snarare tvärtom som vanligt) med jobb och matlagning och lite annat pill. 
hela gårdagen bestod i inventering på kära Konsum, himla skönt att låta tankarna gå till annat än retronasala systemet och variansnivå (sensorik och statitstik, sjukt konstig kombo jag vet). Hann givetvis med ett gympass innan ute i vavd så uppstigning vid 7.
 
Idag pausade jag mitt plugg med att besöka favoritbutiken, var på jakt efter caseinpulver då det ska bakas lite imorgon.
 
 
detta fick följa med mig hem. Längtar tills tentan är klar och jag kan sätta tänderna i alla träningstidningar som jag har som ligger och väntar på mig.
 
Var ute på en power walk häromdagen för att lufta huvudet. den dagen det var så kallt ute. se så fint.
 
 
Uppsala är så himla fint. Jag trivs här och hittar så bra här nu.
 
 
Ursäkta, med risk för att bli kallad Gunnel 65, så har jag iallafall börjat lyssna en del på podcasts nu. Är leds på p3STARs musik som spelar samma låtar hela tiden. Har provat Alex och Sigges - den är kungbra. Hanna och Amandas är ALLDELES för tjejig för mig. Men så i måndags när jag jobbade på lagret så kom jag på den briljanta idéen att söka på BODY, alltså fitness/bodybuildingtidningen. har sett någonstans att de har en podcast. mycket riktigt. Body radio med Alex och Andreas:
 
 
http://bodyradio.libsyn.com/rss
 
perfekt för den som gillar träning. I måndags kväll fick jag lyssna på en av mina idoler, Mikael Hollsten aka Prime i Gladiatorerna.
 
veckorna går superfort när man jobbar. Imorgon är det fredag igen. ska försöka turboplugga då hela helgen kommer att tillbringas i Göteborg, fitnessfestivalen och Luciapokalen. 
 
dagens andra puckoförklaring kommer här:
 
Dagens intressanta - curry är ingen egen krydda

Jag vet inte om det här är något självklart. Isåfall får ni ursäkta mig igen. Men igår fick jag mig iallafall en aha-upplevelse då jag fick höra att Curry inte är en egen krydda utan en kryddmix av  minst sju olika sorters kryddor. Vissa av dessa är alltid med och dessa är kanel, cayennepeppar, kardemumma och kryddnejlika. Ofta innehåller curry 10 olika kryddor totalt. så de som även ofta ingår är ingefära, vitpeppar, senap, gurkmeja, muskotblomma och koriander.
 
 

Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen