Clarityn nästa!

Det är alltid en speciell, skön känsla som uppstår efter att man skrivit en tenta. Även när man kliver ut ur salen och det känns som att det gått åt pipsvängen så känner man ändå att man presterat. och man kan faktiskt inte göra mer där och då. dessa stunder är det helt ok att inte göra något särskilt viktigt ett tag, ett par timmar eller så. man förtjänar det liksom. 
Så det har jag gjort idag men även lämnat över kassörsposten och hunnit plugga lite till högskoleprovet. varvat med träning såklart. men har även hunnit lapa lite sol. titta sånna fräknar jag fått. om inte det är tecken på vår så vet inte jag.
 
 
Har även hunnit undersöka min känslighet mot vin genom att kontakta 1177. Det är histamin som jag är känslig mot och det kan bli ett problem när det blir i för stora doser. Jag har ju börjat käka en hel del tonfisk på sistone och i det finns det mycket histaminer. sjuksköterskan stödde min teori om att det på grund av det blivit "för höga" doser för min kropp när jag även intagit rödvin. Tydligen kan man reagera om man kombinerar rödvin och vitlök också vilket ofta sker såklart, supergott med vitlök i mat ju, men då handlar det om svavelföreningar (sulfit i det här fallet) i löken som man kan reagera på. Men man kan prova sig fram och hitta sorter som man "tål", det är ofarligt då man inte kan drabbas av dödliga risker som afylaktisk chock eller så. Och tydligen så kan man förhindra den allergiska reaktionen genom att ta Clarityn eller andra antihistaminpreparat innan man dricker vin och det är helt ofarligt att kombinera dessa.Då vet jag vad jag ska inhandla nästa gång när jag är på apoteket..

Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen