Vi drar till fjällen

Hallu! Har haft två awesome dagar med släkt, nära och kära. Fast jag lovade mig själv att inte bli proppmätt av julmaten på julaftonen så gjorde jag samma misstag igen. Men det var ju så gott. Mickes alspångsrökta lax och mormor Janssons frestelse smälte i munnen. Kanske smakar allting så bra för att man vet att alla lagt ner tid och kärlek i matlagningen.


Bakom kulisserna. Morbror plus fru kör klart mormors Jansson i micron efter att hon hällt på mer grädde för att den inte ska "vara för torr". Detta givetvis utan hennes medvetande.

Det spelar ingen roll hur gamla vi blir, en tomte har vi alltid. Varje år är det givet att Micke är. Han är så rolig varje år att man tänker "det här kommer aldrig kunna slås nästa år". Men så gör han det ändå varje år. Denna gång fick vi en regntomte i shorts.


Vi hade en toppenkväll med sällskapsspel och jag fick välbehövliga önskade klappar.
Gårdagen började med en prommis runt mitt kära kopphusland (väg gången många gånger i skutskär) jag älskar verkligen att vara vaken när ingen annan är det, när det är lite småmörkt ute och dagen är orörd. 
Jag, Henke och en kille som heter Jocke körde även ett gympass på kära gamla Galaxen. Ett lugn spred sig i min kropp när jag fick lyfta lite skrot där. Det är synd att man inte kan träna där.


Har även hunnit med finlunch hos mamma för att sedan bli bjuden på juldagsmiddag hos Simons mammas särbo. Har kommit på att ett av dagens i-landsproblem runt jul är att hinna bli hungrig mellan bjudningarna/sittningarna. Jävligt tragiskt egentligen.
Blev sänggång tidigt igår, jag ska nämligen få följa med till Vemdalen med Calles familj. Jippie, skidor både på längden och utför.

Dagens intressanta - träningsvärk
Forskning har visat att träningsvärk efter ett pass inte alls behöver innebära att passet varit effektivt och givande. Man vet än så länge för lite om träningsvärk, vad den beror på och vilken effekt den har på resultatet samt om det är positivt.
Attans, jag som gillar att ha det som ett kvitto på att man gjort rätt, det kanske inte alls betyder det. 

Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen