Bitterfitta

Det är vad jag är idag. bitter på att det regnar och att man då måste cykla med paraply till skolan. bitter över att jag äger en tung dator som jag måste släpa med till skolan. Bitter över att det regnar svinkallt istället för att det singlar ner fina vita flingor. Men mest bitter över att min granne lyckats sparka av mitt stänkskydd inklusive stöd på cykeln så så fort jag ska ta mig någonstans så blir mina skor prickiga av lera och mina ben smutsiga och blöta av allt som skvätter upp. bor man i uppsala så är det inte bara att lämna in cykeln för reparation, man har/använder den liksom överallt. det är ens käraste ägodel. Men snart orkar jag inte mer, som det är nu så ser det ut som att hoppa i vattenpölar är det roligaste jag vet.
 
Kan eeeeventuellt vara så att det är slutet på månaden och att jag egentligen ska ha en kvinlig grej, då brukar jag vara surig. som det är nu så gör ju alla fel i trafiken utom just jag och det är ju inte rimligt, right?
 
Nej nu ska jag krypa ner i sängen så att det kan bli en ny glad dag. jag ska bara..
 
 
snälla gode gud, gör så att det INTE regnar imorgon. tack!

Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen