röd eller blå

Vi har levt med varann ganska länge nu, ibland har du varit frånvarande ett ganska långt tag, för att sedan komma tillbaka igen vissa gånger för att ge dig av igen ganska fort. jag har tyckt att det har varit väldigt skönt faktiskt. för du tar liksom inte med dig någon positiv energi, enbart negativ och oftast helt i onödan. du lägger dig i det mesta som man gör och ska liksom peta i det och tycka en massa. som du egentligen inte har med att göra. jag orkar inte känna dig helt i onödan faktiskt! ÅNGEST, vilket patetiskt namn du har.
och just nu, för att jag inte riktigt börjat plugga inför tentan som är om flera veckor, eller gjort klart föreläsningen till den där gymnasieskolan, herregud jag har ju varit på föreläsningar och tränat/motionerat istället. skulle jag inte gjort det så hade du ju kommit och påpekat en massa om det istället.
jag vill göra slut! är det ok för dig? äh jag skiter i svaret, så får det bli.
har haft en underbar helg. Vi har varit på en grymt anordnad after ski fest ute i fina fagerviken men underbart folk. det går nog inte med ord att beskriva hur lyckad den blev, inte heller hur förbannat bakfull jag var i söndags...
bilderna är som vanligt inte dom bästa och inte heller så många blev det från min sida. väntar fortfarande på att "vimmelfotogragen" ska lägga upp.
dagens intressanta
jag har många gånger funderat över vad det är för skillnad på blå och röd jäst. fick svaret idag. i den röda är det en annan bakterieflora som producerar mer koldioxid än de i den blå. på så vis får man en större volym på den deg man har i det i. alltså så gör det inget om man använder den röda i bröddegen eller blå i bulldegen. de som bor i den röda gillar bara socker mer och äter fortare och därför bildar de mer koldioxid. fast givetvis så är det väl bra att ta "rätt" om man står i en butik med båda.

Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen