Stå upp

Den här fredagen går nog till historien som en av dom tråkigaste. Eftersom jag har omtenta nästa fredag så måste jag tentaplugga..igen.. flera dagar faller bort med jobb och nyår. det är alltså inte helg för mig den här helgen utan mer vardagsaktigt med uppstigning vid 7 osv. 
 
min jul har varit riktigt bra. men julafton måste ju vara synonym till ordet frossa. vi hann inte ens bli lite hungriga mellan alla måltider. Man åt så att man fick ont i huvudet och mådde illa. huuua. skönt att återgå till sin normala mat, det tycker nog mest mina tarmar som är van med fiber och fullkorn.
fick många fina julklappar. Av simpan fick jag snabba nya skor att ha på passen och även ett par gymhandskar. sen träningskläder och en köksmaskin.
På juldagen var vi ut på krogen i Gävle. helt ok och roligt att träffa på en massa folk man inte sett på ett tag.
 
 
Dagens intressanta:
apropå det här med att tentaplugga, man sitter ju ner en hel del då. läste någonstans, förmodligen i min favvotidning, att dagens unga löper större risk för att drabbas av hjärt-och kärlsjukdomar. äsch det är väl lugnt om mn tränar varje dag tänkte jag. men det är det inte. träningen väger inte upp om man sitter ner ca 8 timmar per dag. det man däremot kan göra är att ta några bensträckare per dag. exempelvis lunchpromenad eller det som jag nu anammat. att inte ta ett så stort vattenglas till bordet där man sitter så att man med jämna mellanrum måste ställa sig upp och gå och fylla på glaset.
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen