Aldrig ledsna

Ofta ledsnar man på något om man äter det för ofta speciellt bröd om man äter en viss sort ofta. Lika så har jag svårt för att äta ratatouille efter att vi lagat det så mycket till vår festmåltid i skolan. Men det finns en sak som jag aldrig ledsnar på och det är havregrynsgröt. Jag äter det varje morgon gjort på axa's finerhavregryn tillsammans med rivet äpple (royal gala ska det vara), kanel, mjölk och ibland solrosfrön. Så himla gott. Ibland äter man någon annan frukost men då liksom längtar jag tills nästa dag när jag får min gröt igen. Likaså om jag äter något annat än äpplet till, då tänker jag alltid "det här var gott men slår inte royal gala"
Lätt att tillfredsställa?

Mitt smak- och luktsinne är tillbaka. Helt fantastiskt att kunna känna smaken på kaffet och inte bara bli pigg av det :)

Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen