Mer bröd åt folket

Veckan efter tentan har varit skön. vi har ju börjat med flera mindre projekt och ett av dom är att först göra en kostregistrering på en person som tillhör en viss målgrupp sedan försöka ändra om kosten så att den blir i enlighet med SNR (svenska närings rekommendationer). vi ska alltså göra en matsedel för en vecka och hujedamig så svårt det är att få till det efter rekommendationerna. fetthalten är hela tiden för hög fast vi använder lätt-produkter och kolhydratmängden alldeles för låg. vi har tamejtusan stoppat in mackor till varje mål, den stackare som ska äta det här kommer det ju att spruta bröd ur öronen på.
På det sättet känner jag mig lite kritisk till SNR. det är ju omöjligt att komma upp i dom procent som står om man inte lever på en frukt och bröddiet typ.
samtidigt är det så skönt att kunna se hur otroligt mycket kolhydrater man faktiskt kan äta, alla borde få ta del av det här med tanke på all LCHF-hets.
Annars vet jag inte vad det är som sker med mig just nu. känns som att jag går runt med konstant energiunderskott. Det är inte så att jag tränar mer eller ätit mindre är bara helt orkeslös. visserligen har jag klivit upp klockan 6 två dagar i rad, min kropp är nog inte gjord för det. Men jag blir liksom helt yr om jag reser mig upp för fort, känner mig uttorkad fast jag dricker vatten hela tiden. och så känns det som att jag håller på att få ont i halsen liksom. pollen? om någon har en ideé om vad det kan vara så får ni gärna skriva det.
valborgshelgen står för dörren. alkoholen är inhandlad, gästleg införskaffad, klädval gjorda. har försökt att göra klart allt så att bara det roligaste är kvar, festen :) imorn ska vi kirra matsäck och frukost och grejer också.
tänkte även prova på att springa över en mil. vi startar festen med skvalborg hos Jonte med utgång på BJ.
titta vad jag upptäckte här om dagen, det går framåt :)

Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen