here we go again

Shit vad jag upptäckte att sommaren är på väg nu när jag hem till Skutskär igen. Träden blommor för fullt och det luktar skolavslutning (blommor) ute. Lite skillnad från kalla Östersund där vi haft dåligt väder de dagar jag var där. Tog tåget kl 6 imorse. Åkte x2000 och jag blev fan åksjuk för det ligger fan ner i kurvorna. Men tänk att det kan gå så fort att åka närmare 30 mil. Det ligger inte så långt borta, fast ändå gör det det.
Har iallafall haft det supermysigt och nu känner jag någon slags saknad. När jag är lite halvdepp brukar jag sätta på min syster depplista på spotify, den innehåller bla. Editors - No sound but the wind, Lykke Li - Possibility, David Gray - This years love.. Aa ni förstår. Det är inte så att man blir mindre depp men det kan vara skönt att få vara lite sorgsen.

Har varit och städat gymmet och på vägen hem så klippte vaktmästarna gräset på kyrkogården, det hjälpte mina sommarkänslor att komma upp ännu fortare.

Jag och mamma satt och pratade om olika slags människor idag. Jag förstår mig tillexempel inte på tysta människor. dom som inte har något att säga, hur kan man inte ha något att säga? Kom på då att ett av dom värsta stunderna jag vet är när jag blir lämnad i ett rum med en sådan person då jag känner ett ansvar för att föra igång en konversation och får ju väldigt sällan hjälp med att hålla den flytande. Jag får panik när det blir knäpptyst liksom. Men dessa stunder kan även uppstå med människor som jag inte känner så väl. Men tillslut känner man den andra så väl att man inte behöver hålla låda. dom stunderna är sköna.

Nu ska jag ringa till lönekontoret för att få lite högra timlön sen sticka till gymmet.

se yaa!

Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen