Aug. 27, 2010

Det enda som alla surrar om på tv:n nu är valet. Och bra är väl det om man är osäker på vad man ska välja men samtidigt lite tjatigt. Jag kommer att bli tvungen att förtids rösta då jag och Linn kommer att befinna oss på varmare breddgrader då valet hålls. Helt ok då jag är relativit säker på vad jag kommer att rösta på.

Har inte berättat så mycket om resan så ska försöka göra det nu.
Vi kom ju dit på måndagen mitt på dagen. tokvarmt 42 grader i skuggan och ca 30 i vattnet. Vi fock bo på ett riktigt schysst hotell trots sina två stjärnor. det var helt klart värt mer än så. Det som var riktigt surt var att vi var tvungna att sitta och vänta på bagaget i två timmar. Utan bikini, fullt påklädd in the sun. varmt. var överlycklig när bagaget äntligen kom. en sak är ju säker, kommer aldrig mer att lägga min väska på "en okänd vagnbil" ;)
fick en vinare på rummet så vi var lite lulliga när vi knallade ner på stan för att äta.



bad på tisdag. Sen lite halvfest på kvällen. träffade två goa grabbar från sweden.
Hände inte så mycket speciellt mer än stek on the beach untill fredag :)

 

Vi funderade länge på varför vi var tvugna att mellanlanda när vi skulle flyga hem. svaret kom när jag pratade med en tjej från london som bodde på vårt hotell. Hon tyckte att vi någon dag skulle gå och kolla på när planen lyfter och landar då man kan stå helt otroligt nära. Gör det på en fredag eller måndag då kommer mest charterplan in. Landningsbanan är så kort att charterplanen inte klarar av att lyfta om man har full tank. därför var vi tvugna att gå ner och fylla på med bränsle. enbart kul tycker jag som älskar skedet just när planet stiger. annars mår jag mest dåligt över att flyga. Sagt och gjort så tillbringade vi hela fredagen till att kolla på när plan landade och steg. sjukt kul, sjukt mycket adrenalin pumpade. vi stod på en mur när det första charterplanet kom så då var vi ungefär tre meter under planet när det var över oss. Rätt häftigt. Och blåsten som kom på oss då vi befann oss kanske 2o meter från utblåset när planet skulle stiga orsakade en del grus i ögonen, värme och kepsar som flög av.








Blev dricka på kvällen. fest i solnedgången på stranden i baren. Inte en del på kroppen var torr efter allt vatten alla kastade.


Har jobbat hela dagen idag. trött som fan. men shit vad kallt det är ute nu. tänkte gå ut och springa när jag slutade vid 8 men blev väldigt opepp när det var så kallt så jag gick en prommis istället.
Kom också på att jag hatar något hemskt mycket när killar blir så macho när man ringer dom så fort det är killar i närheten. Sen när man pratar med dom när dom är själva kan dom vara så sjukt gulliga. vad är felet?
Tjejer håller ju inte på sådär och ska verka stöddiga i luren så fort man är med någon annan tjej.
Ne blir fan lika irriterad varje gång jag upptäcker detta fenomen. min blivande pojkvän ska fan inte få hålla på sådär. då kommer han inte att bli min pojkvän. punkt slut
over and out!

Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen