sol = stökigt?

Mmm den mörka sidan med att det är kanonväder ute är att man inte har någon lust alls att städa, eller städa garderoben, eller sitta vid datorn och betala en massa räkningar. Uscha.
Men jag har iallafall tagit tag i damsugandet, eftersom mitt rum inte är större än ett råtthål så är det klart på en svinblink.
Kirrade det efter jag varit på stranden idag. Vi åkte till Sandbankarna tidigt, jag, mamma, syrran och lillebror och åt frukost där. Det är fint med svensk sommar alltså. Det som är så bra i Sverige är att man inte håller på att dö efter 5 minuter när man legat ner och solat, nej nej här kan man ligga minst 20 och sen när man väl ska ta ett dopp, iallafall på Sandbankarna, så är man svalkad redan innan man stoppar ner foten i det iskalla vattnet eftersom det blåser så mycket. Jag gillar den svenska sommaren skarpt, länge leve den.

Hjälpte iallafall mor att torka golven också efter jag kommit hem från gymmet.
Det är också något som blir svårt när det är fint väder. att gymma, eller träna på annat vis inomhus. Man känner sig bra mör när man legat och stekt en hel dag men det är bara att ta sig i kragen och det gjorde jag idag.
man kan ju även ordna ett utegym men det skippade jag idag.
Sen har jag bakat ikväll också; Chokladfavoriter med kokostosca. Det blev bra, jag fick alltså inte något damputbrott som jag kan få de gånger jag misslyckas när jag bakar. Det finns något värre. Det smakade också väldigt bra.

Läste idag ut Camilla Läckbergs bok "Olycksfåglen". Hennes böcker är riktigt bra faktiskt. Brukar vara sådär halvförtjust i deckare annars. Går inte direkt att jämföra med Stieg Larssons böcker, men då är ju dom av olika kön också. Och han råkade skriva väldigt bra.. tre böcker..



Nu blir det istället dax för Twilight, som syrran lånat på Engelska. Internationell som man är, alltid bra att öva på engelska jue.
Fick lära mig något nytt idag. Läste tidningen Body på gymmet idag, en väldigt bra tidning förövrigt, men där stod det iallafall att alla människor inte har lika många magrutor. Det där beror på vad man har för gener, vissa har 6 andra 8.
Men sen handlar det ju om att få bort underhudsfettet så att dom syns. Men jag har iallafall alltid trott att det beror på hur mycket man tränar hur många man har. Tror inte att jag är ensam där. Man lär sig något nytt varje dag..

Har även kommit på, även om det va ett tag sen. Att när man är riktigt hungrig så kan man dricka kaffe för att dämpa den värsta hungern. man lurar liksom kroppen. Kan vara bra när man som mig är väldigt hungrig på morgnarna och familjen är väldigt seg att komma ut till stranden där man ska äta frulle..

Min kära syster är just nu och serverar prinsessan på slottet i Gävle. Så här sitter man själv och vet inte vad man ska ta sig till. Skulle behöva göra en postkurs på internet till Konsum som jag skulle ha gjort för typ en månad sen så det blir kanske det då. Jag bör verkligen..
Får se om jag får upp Elina imorn, hon är ju lika morgontrött som hunden när vi ska ut på morgnarna..
Ciao!

Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen