summa summarum summer 2009

Är lite halvdeppig idag. har haft en halvdeppig helg. har liksom någon slags ångest som det inte går att sätta fingret på.
har iallafall målat naglarna lila nu som är en munter gärg så kanske jag bli lite gladare. har även varit och pumpat på gymet idag, grymt skönt. men blev tvungen att göra det själv eftersom min kära gymkompis Johannes var alldeles för bakfull. Var även tvungen att äta en prickig bana efterråt vilket är äckligt för den är helt sjukt söt då ju.
Men jag överlever.
Kom iallafall på att jag ska summera denna fantastiska sommar i detta inlägg. det kommer också att göra mig gladare då jag haft den bästa sommaren på länge, flera år. enda sedan jag var singel sist. Ja livet är fan bättre när man är ensam och bara har sig själv att tänka på. Ja jag vet att jag hyser agg mot par men dom är bara så sjukt dryga. ibland önskar jag att det var lite mer som Kina här i sverige så att inga höll på att kela offentligt utan det är sådant man sköter hemma för sig själva.
Mycket bra.
Men iallafall så har denna sommar blivit så pass bra för att min kära syster funnits till hands hela tiden och varit ledig för det mesta så så fort man känt för att hitta på något har man kunnat det utan att något jobb krockat. Hon är så himla bra på alla sätt och vis men ett hyllningsinlägg till henne tar vi vid ett senare tillfälle. nu är det the summer of 2009 som gäller.




JUNI

Detta är början på sommaren. och vi börjar alla våra grillkvällar på stranden. Besöker kläcken för första gången på några år, eller något föresten. Jag åker till mina kära vänner i götet och får se Timbuktu men även prova på utelivet där. När jag försöker gå hem vid 2 tycker alla att jag är tokig då klockan faktiskt bara är barnet!? hmm.

 

Den klassiska Islands posen. Jag säger bara Chörlis änglar..




Vi får inte glömma mitt slit med körkortet som slutade med godkänt på första försöket dagen före midsommar och Elinas och min helgalna kväll i Lövsta som tyvärr slutade i skogen med mygg, pissmyror och Dufvemålakolsyrat vatten för min del. Men ja ä int bitter. Skyller dock på min medicin i det här fallet. Det var också i Juni som den enda långa värmeböljan kom och stannade i ca 1,5 vecka då jag hade lyckats taima att vara ledig. så jag och sis styrde kosingen mestadels till La bräm med målet att bli "Pepparkaksflickorna"
Men vi fick inte bli för giriga inte... Sola lagom. Man kan ju undra vart denna färg tagit vägen när vi begav oss till Napa? Jag och Elina begav oss ju också till Strömsberg med matsäck och äckliga eksem (tihi) och ägnade en hel dag åt att titta på killar som spelade fotboll.



  

Månadens låt: Utan tvekan blir det här Day'n night - Kid Cudi vs. Crookers
Elinas special låt, eller iallafall dans har etsat sig fast rejält på min näthinna och kommer där stanna ett tag.

Bästa felsjungningen: Are we human or are we hamsters?

Äckligaste mottot: Ska man ligga mycket får man ligga fult. (citat: Elina)


JULI

Vi börjar denna månad med Johannes Harjas Bondfest på Engeltofta. Vilka förberedelser. Slutade med att jag och Elina gjorde rejäla fynd på sommarrean och var med lätthet dom färggladaste prickarna på festen.
Andra event:
Towes inflyttningsfest
Nytt jobb på Kontorspoolen
Svampplock
Sommarkväll
Vanliga utgångar
Grillningar på stranden





   




   

Nötta meningar:
Karin, ser du något tåg?
                        Nej.
                       Iiinte jag heller..

                      Faaaaan, jaha

Det gällande mottot infört av Linn:  Take it or leave it.
Används flitigt. I de flesta situationer, kanske fel situationer några gånger. Men "vem bryr sig"

Månadens låt: Är med lätthet två stycken.

She wolf - Shakira (Visst bara jag och Elina som tycker att den är bra?)
I know you want me - Pitbull

Bästa felsjungningen: Jag vet att han är maniac



AUGUSTI

Vi börjar denna månad med släktträff, en riktigt grisfest. Linn har kräftis + inflyttningsfest. Regnet det öser ner, men vad gör det eftersom jag och sis ska till Napa. Jag jobbar på Kontorspoolen sista veckan i Juli och i Augusti.

 

   

Månadens motto: Blir helt klart uttrycket Linn myntat: Man får vara ful, men man får faaan inte vara dum

Månadens låt: Akon feat David Guetta - Sexy bitch

Man lär sig nya saker varje dag men det finns fan en gräns för vad som för dumt.
Elina lärde sig nu i augusti vad Tax free butikerna står för. Vad har hon tänkt med förr?



NAPA

Behöver fan en egen. Ashärlig vecka. Assköna människor.

Nötta meningar: Fiesta löuus
                        Katt, häst

 









Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen