5 saker du inte visste....

Alltså det var allt för länge sen nu. Den lilla följetång när jag vill ger er möjighet att lära känna mig bättre, berätta saker ni säkert inte trodde om mig eller visste.
Tidigare avsnitt har handlat om 
 
Rädsla för djur
Förbjuden mat
jobb
allmänt
det värsta jag vet folk säger eller gör
mina positiva egenskaper
drömmar
mina sämsta egenskaper
vad som får mig att skratta
ljud jag inte kan med
tid
 
För det första är det riktigt kul att läsa igenom de gamla inläggen. Det mesta stämmer fortfarande, ialalfall när det kommer till sådan mat jag gillar, vad jag är rädd för, positiva egenskaper. samtidigt har jag utvecklats rejält och många av de sämre egenskaperna skulle kunna skrivas om, så även har några drömmar uppfyllts/redan gjorts.
idag ska det iallafall handla om.
 
..om mig gällande... FUSK/SLARV
 
1. SLUTFÖRANDE. den är var med även på sämsta egenskaper listan. Jag är expert på att starta upp saker men inte lika bra på att slutföra dem. Jag tycker liksom inte att det är lika kul att wrapa ihop säcken. Jobbar på det.
 
2. FUSKAT PÅ PROV. Ja jag har fuskat på ett prov i skolan. det var i högstadiet när jag skulle göra nationellt prov i matematik i efterhand så jag satt i ett enskilt rum, tittar upp på hyllan ovanför mig och ser en mattebok. Jag kunde inte låta bli att fuska på en fråga. sen var jag alldeles för skitnödig och rädd för att bli påkommen så inget mer fusk.
 
3. UPP OCH NERVÄNDA BESTICK. Jag är extremdålig eller lat? när det kommer till diskmaskinen. Jag har en riktigt ful ovana att när jag sätter besticken i diskmaskinen så vänder jag det man ätit med nedåt i korgen. hur tusan ska det bli rent då? Detta är något jag får mycket bastning av från min pojkvän så från och med förra veckan håller jag på att jobba bort denna mikrovana. Det kommer till koppar/glas som slafsigt sätts in också.
 
4. OREDA I HEM, PÅ KONTOR OCH DATOR. Många kanske uppfattar mig som en ordning-och-reda person när man pratar med mig. jag har koll på datum, tider, processer i huvudet. Är bra på att organisera - när det kommer till arbete eller träning eller tävling. INTE materiella ting. min jobbdator är en mess, mitt skrivbord på jobbet rätt stökigt, jag är bra på att sprida smågrejer i hemmet. Det är som att alla grejer liksom jobbar emot mig och vill fläka ut sig på alla möjliga konstiga ställen. jag städar och städar mitt skrivbord på jobbet men förgäves.
 
5. FUSK PÅ DIET. Ja, inte var det mycket att komma med första dieten mer än att jag stundvis åt isberg/gurka som sallad (hade ingen sallad på schema) och det värsta - jag tog inte allt schemalagt BCAA utan smög istället i några gram proteinpulver i min kvällsrulltårta eller muggkaka. På diet nummer två råkade jag i början av dietveckorna köpa fiskbiffar jag trodde var bra men mer liknade fiskpinnar. så åt jag dessa som mat nån dag. Men mer än så har jag faktiskt aldrig fuskat under mina dieter - ingen chokladfrossa eller chipstugg. inte ens bröd.
 
 

Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen