5 saker du inte visste..

.. Om mig GÄLLANDE DRÖMMAR.
Jag har ju tidigare skrivit lite om mina jobbdrömmar och kommer inte lägga stort fokus på det här. Punkterna kommer också utan inbördes ordning då jag inte vill göra vissa av de här sakerna mer än andra.

- åka till USA: jag och simpan har lite smått börjat planera (läs pratat om) en USA-resa som vi vill göra. Vi skulle vilja köra klassikern med rout66 och västkusten och dess städer. Samtidigt vill vi även till Miami och New york så kanske bör vi dela upp det i minst två resor. Men vi spånar vidare och det här blir inte verklighet förrän ekonomin tillåter.

- köpa ett sommarhus: Jag trivs i stan och uppskattar möjligheter, flexibilitet, fart och fläkt. Samtidigt blir jag lyrisk men med ett inre lugn när jag kommer till en grönskande trädgård ute på vischan. Väldigt gärna ute vid havet. Som vuxen och seriös kommer jag definitivt skaffa mig ett sommarhus någonstans att tillbringa mina sommarledigheter i. På det här sättet kan man bo i lägenhet/radhus i stan och istället ha växter, grönskande trädgård med äppelträd där ute (somewhere).

- jobba en säsong på en resort. Gärna i något spanskttalande land så att jag får öva upp språket. Det skulle vara underbart att få jobba som instruktör i kombination med kostrådgivning eller utbildning typ kurser. 

- resa till ett asiatiskt land. Gärna Kambodja eller liknande. Där har mormor varit. Eller Samoa utanför Australien/nya Zeeland. Jag har varit i Kina men Asien innehåller så mycket fler länder och spännande saker.

- åka på en träningsresa/springresa till Portugal alternativt bestiga ett berg/vandra. Blir lite motsägelsefullt när jag i detta nu är på väg på en träningsresa men här kommer vi inte åka i grupp och träna i grupp på samma sätt. Tror att det är otroligt peppande och roligt. Jag skulle även vilja göra något roligt och häftigt som att vandra mellan Madrid och Santiago de compostela eller bestiga ett berg typ mount Everest.


Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen