5 saker du inte visste..

..om mig gällande.. MINA POSITIVA EGENSKAPER.. Enligt mig själv då. Det var ett tag sedan en sån här kom upp, 5 saker du inte visste-lista, en sak jag infört här på bloggen för att ni ska lära känna mig bättre. Läs gärna tidigare inlägg också - Förbjuden mat, det värsta jag vet att folk säger/gör, jobb tid , rädsla för djurdrömmar och allmänt.
Självklart bör jag väga upp gårdagens inlägg med mina negativa sidor. Konstigt nog kom jag på flera och snabbare till den här listan, brukar vara tvärtom. 
 
Mån om andra/oegoistisk: ja, sån är jag. Annars skulle inte min blogg vara fylld med massvis av hälsosam mat med tillhörande recept, jag skulle inte klia mina sömnlösa ögon under skapandet av ett kostschema för en alldeles för liten peng. Men den sköna känsla jag får känna av er feedback är otroligt varm och räcker som belöning. När någon berättat att de lagat ett av recepten som blev otroligt gott. Jag skulle aldrig få för mig att dela olika heller vare sig det kommer till mat eller annat. För inte mår väl jag bättre av mer egentligen.
 
 
Ärlig: glider på så vis in på nummer två. Lika handlar om ärlighet. Jag är dålig på att ljuga och skulle aldrig fuska. Förmodligen beror det på att jag är en vinnarskalle, hur kul är det att vinna på fusk? 
 
Målinriktad: när jag bestämmer mig för något så är det med 110 %, man kan inte satsa med 90, då blir ju resultatet också bara 90 %. Jag kan kämpa och slita för både kortsiktiga och långsiktiga planer. Genom detta så håller jag intresse och fokus uppe. 
 
Planerad: planering krävs för att nå sina mål, allra helst när det handlar om träningsmål och kroppsskulpturering. Jag är aldrig den som glider in på Pressbyrån för att köpa middag fem dagar på raken för att jag jobbar samtidigt som jag håller på att flytta för då hamnar vi ju i en ond spiral där knapphändig energi leder till sämre energi. Jag åker inte med för lite kläder ut en sensommarkväll - då kommer ju jag att börja frysa och åka hem för att bli varm. Jag väntar inte i sista sekund med att handla kräftor vid augustipremiären, skinka vid påsk eller lussekatter vid advent - då är risken stor att bli utan. Ni hajjar
 
Lärdomshungrig/vill utvecklas: Att jag hela tiden vill bli bättre och inte "nöjer mig". Jag vill lära mig saker, utvecklas, bli bättre, läsa. Aldrig att jag skulle fastna på en och samma arbetsplats med en och samma atbetssyssla år ut och år in. Jag har insett att det bara är en själv som styr genom att kliva utanför trygghetsbubblan. 

Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen