5 saker du inte visste..

.. Om mig gällande. VAD SOM FÅR MIG ATT SKRATTA.

Var allt för längesen nu, därför har jag knåpat ihop en. Kanske kan den vara användbar om du stöter på mig och vill få mig att skratta, för det är det dagens tema handlar om. Jag nämner dem utan inbördes ordning.

Klas Eriksson: vet du inte vem han är så är det hög tid att youtuba honom. Herrejöses så jag skrattar, förmodligen för att jag allt som oftast räknas som norrlänning (skurre ligger i Södermanland men det fattar ingen) och därför känner igen mig i skämten.

Dåliga tv-reklamer: älskar Judith och Judith (är det tele2?) tillexempel. Eller just nu eskimåreklamen med de två små pojkarna. Skrattar till varje gång han sprattlar till. 

Stand up: det är något jag uppskattar och börjat gå på mer och mer. Man skrattar så att man får ont i magen. Big like.

Torra skämt: älskar kort som folk lägger upp med texter på Instagram, typ den där:

Filmklipp där folk slår sig: om ni tänker americas funniest Home videos fast sånna filmer där typ båtar välter, båtar glider i sär så att någon går ner i split, mer sånt. Tycker inte att det är kul när de slår sig supermycket.



Ja det är måndag igen och en ny dag på jobbet. Höll en liten presentation imorse gällande en grej/verktyg jag tagit fram åt dem, på engelska. Var lite smånervös och försöker nu att vara stolt över mig själv. Nöjd över att jag pratade inför alla på ett annat språk. Något jag skulle ha haft större besvär med för något år sedan. Det är nice att bli äldre och lugnare, lite beror det såklart på alla föreläsningar jag hållit det senaste året.

Resten av dagen har rullat på och vi tänker så att det knakar, vips så har arbetsdagen blivit längre än 9 timmar. Men det gör inget, jag räknar liksom inte timmar tills jag slutar, det är ju så roligt. Precis som ett jobb ska vara. Det kan alltså visst vara kul att jobba, knäppa människor som tror att det inte är så.

Kommentarer :

#1: Linnea

Föredrag på engelska är kämpigt. Vad duktig du är!! :)

Svar: Tack bästa <3
Frida Harju

skriven

Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen