5 saker du inte visste..

Har kommit på ett nytt tema här på bloggen, lite för att ni ska få lära känna mig bättre, sånt som ni inte vet om mig.
Vi börjar mycket enkelt med
 
 
 
om mig gällande.. ALLMÄNT
 
1. Jag är extremt mörkrädd och sover alltid med en lampa tänd, även radio/tv om jag är ensam i lägenheten
2. Jag är väldigt kittlig under fötterna, så till den grad att jag kan kittla mig själv
3. Jag älskar färgen lila, den gör mig så glad
4. Jag tycker att morgnar, och helst tidiga, är magiska och kliver gärna upp mycket tidigare än alla andra. Det råder ett lugn då och jag tycker mycket om att ta promenader innan stan ha hunnit vakna till liv
5. Jag har inga allergier eller överkänslighet förutom en nickelallergi som jag haft sen jag var liten. Jag kan därför inte ha oäkta smycken och var tvungen att måla nagellack på jeansknapparna för att inte få eksem. Jag kunde inte heller haka på trenden med hål i naveln vilket jag är glad över idag visserligen. I perioder där jag är stressad (under ekonomikursen och även i somras) så kommer denna överkänslighet tillbaka och jag får exem under naveln om jag inte målar nagellack på knappen. Jag måste även vara lite försiktig med viner som innehåller histamin då detta annars orsaker kli på kroppen och illamående och i första fall "uppkast".
 
 
 Det var det.
Vaknade imorse upp med lite ond hals och snorig. Simpan började bli sjuk när han var här i helgen och nu har det brutit ut för stackarn som befinner sig nere i malmö. Jag misstänker honom som skyldig till min eventuella början till sjukdom. Jag skriver misstänkt då jag ser på det som ett brott, för jag vill INTE vara sjuk. hate it, kryper på väggarna och tycker att det är värdelöst att behöva snyta sig hela tiden. är nog inte ensam om det. Håller tummarna för att det inte blir värre än såhär. bytte därför springtur mot promenad idag, power walk visserligen.
 
 

Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen