Söndá igen då

Ja även helgerna swishar förbi, likt alla vardagar också. Redan är vi i mitten av november, vart tog den här hösten vägen liksom. Det är lätt att man sätter skygglapparna på och bara kör, glömmer liksom bort att stanna upp och tänka hur långt man kommit, vad man hinner åstadkomma varje arbetsvecka. Tror att det är viktigt att göra det för att hinna berömma sig själv också, det är ju bra mycket man hinner egentligen under veckorna.
 
Vi är mitt inne i en ganska tung period nu då vi vill släppa vår produkt i bästa kostym inför januari när alla vill börja fokusera på hälsa igen, efter december månad som innebär att det sprutar pepparkakor, jullskinka och lussebullar ur öronen på folket. Detta innebär att vi måste bygga och se till att allt är reko redan nu för att kunna luta oss tillbaka och hoppas att allt håller sen där efter jul. eller snarare se till att allt håller.
 
Det är minst två veckor framåt som kommer att vara fortsättningsvis kämpiga. Men när man vet att det finns ett slut känns saker och ting lättare faktiskt. när man vet att det kommer en lugnare period. Jag är evigt tacksam till mig själv att vi bokat in en resa till Corralejo - Fuerte ventura den 26/12. Det kommer att bli helt underbart skönt. och välbehövligt. Minns också förra året hur mycket det gjorde att få lite sol och ljus dessa dagar på året. Hoppas på liknande väder som förra året, det var som svensk sommar ungefär fast mörkt då på kvällar och morgnar.
 
Just nu känns det som att jag har en förkylning på väg men ändå inte. Men stundvis är jag täppt i näsan eller så känns det i halsen. Men jag tar det lite lugnare och så får vi se om det utvecklar sig till något mer, förhoppningsvis inte.
 
I fredags myste vi till det med glutenfria raggmunkar toppade med räkor, creme fraiche, rödlök och rom. smakade typ som langos. så så gott. jag gjorde min i air fryern. Recept kommer att komma för det här var så så bra.
 
 
jag slängde även ihop morotskakemuffins då Jossan ville ha något till dagen efter när vi skulle på utflykt. Hon är allergisk mot nötter vilket begränsar det glutenfria och sockerfria baket något. Dom här är dock superbra som mellanmål utan själva glasyren med då man kan ha dem i väskan utan kylförvaring. Några åker direkt med i min väska till jobbet nästa vecka.
 
 
Yes och igår var det uppstigning tidigt då vi blev upplockade av Jossan och Danne för att åka till Norrköping och kolla på Giants Live - en tävling i kval till välrdens starkaste man. Och alltså dra mig baklänges så starka de är. Lyfte typ 11 reps med 400 kg i marklyft vilket var en bil. Det handlade hela tiden om att göra så många repetitioner som möjligt på 1 minut. Kasta ölfat fyllda med något över en fyra meter hög grej, Farmers walk med 150 kg i varje hand, det går liksom inte riktigt att förstå hur mycket de lyfte. 
Jossan hoppade in i sidotävling som handlade om greppstyrka och kammade hem en av grenarna. priset blev 2500 kr. helt galet.
 
 
Vi åkte hemåt och landade hemma i soffan med pizza. så så gott efter en heldag fylld av intryck och höga ljud.
 
 
 
Idag väntade brunchmys hemma hos simons kusin med familj. De har lilla Gabriel på 1.5 år som är så söt och en blandning av Christin och Andreas. Det var supermysigt att umgås och jag tog med mig rostad müsli och mitt fröknäcke som uppskattades mycket. Efter det knallade vi till Svandammen för ett litet gympass, jag och Simpan. Sen har vi lagat mat och chillat resten av dagen. handlat också då som är en söndagsstandard. Jag har även börjat julpynta lite smått. alltså kunde inte hålla fingrarna i styr när jag såg hyacinter, love them.
 
 
Nu ta hand om Chilin jag slängt ihop i crockpot och sen förbereda sig lite inför kommande vecka. håller tummarna för att inte jag blir sjuk i nån influensa eller så. 
Den här veckan innehåller spännande saker som fransförlängning, konsert och middag med Kikki och sen kentkonsert på lördag. Wii

Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen