5 saker du inte visste..

Om mig gällande.. MINA SÄMSTA EGENSKAPER.. Enligt mig själv då. Det var ett tag sedan en sån här kom upp, 5 saker du inte visste-lista, en sak jag infört här på bloggen för att ni ska lära känna mig bättre. Läs gärna tidigare inlägg också -  - Förbjuden mat, det värsta jag vet att folk säger/gör, jobb tid , rädsla för djurdrömmar och allmänt.
Det kan vara bra att öva på att vara självkritisk även om vi lever i ett land där vi är ganska duktiga på att trycka ner oss själva. 
 
Tålamod: helt klart förstaplatsen på den här listan. Jag har inget och det spelar ingen roll vad det handlar om. Jo matlagning och träning föresten, inom dessa områden har jag ofta tålamod men annars är det knapert. Jag får tvinga mig själv till att försöka få upp det förbenade fönstret. Tekniska prylar ska vi inte prata om, ropar till och med på Simon när tv:n ska sättas på. Nu ska vi här tillägga att vår tv ÄR svår att få igång, de som provat vet. Eller knäppa ett kort med hans omöjliga kamera.
 
Fullbordning: punkt två hänger nog ihop med ettan - eftersom att jag har litet tålamod så leder det till att jag ibland inte slutför saker. Jag är duktig på att dra igång tvätten men inte löpa hela vägen ut med upphängning ihopvikning eller för den delen - få ner det i lådan eller in i garderob.
 
Ta kritik: även om jag skulle vilja vara det så får jag nog erkänna att jag inte är det. Här känner nog de flesta igen sig, det är egentligen inte kul att höra vad man inte gjort bra. Det är lite synd då jag uppskattar feedback, på så sätt utvecklas man, jag tror att det bottnar i att jag hatar att göra folk besvikna. Även att misslyckas och små felsteg kan förstoras upp och tas som något personligt fast läget inte är så. Men jag vill öva på det här så mata på bara. 
 
 
Reaktion (jaha-are): ofta reagerar jag bara som jaha-sägarna, ni vet de som varken säger bu eller bä. Jag vill vara en sån som jublar vid rolig information. Inte vara den som måste ta in, reflektera och sedan ta ställning. Mer spontanitet tack. 
 
Envis: ja denna egentliga positiva egenskap kan i för stor dos leda till sämre saker. Som att man ger sig fanken på att träna fast man är trött, orkeslös och förkyld - muskel/hjärtflammation. Säga ja till för många arbetserbjudanden - gå in i väggen. Cykla på väg till arbetet på väg som är utan lysen, dåligt plogad, blåsig, regnig - påkörd. Ja ni hajjar.
 

Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen